Mysgrisen
Trådstartare
Vi har börjat ge lillan gröt. Vi började med små smakisar och nu äter hon ett litet mål gröt om dagen.
Idag var vi till barnakuten för att de ville lyssna lite på hennes lungor, då hon varit förkyld med hosta sedan jul.
Allt lät bra och vi fick lite hostdämpande att hämta ut på apoteket.
Det jag nu blev lite orolig över var vikten.
Det är kanske tre veckor sedan vi vägde henne, och när de vägde henne idag så visade det sig att hon inte gått upp något. Utan snarare gått ner ca 100gram.
Hon har ätit lite dåligt pga förkylningen, men nu sitter jag och är orolig för att hon inte tål glutenet i gröten.
Finns det någon härinne med glutenallergiskt barn?
Jag ska ringa BVC efter helgen och prata med dem.
Hon blir snart sju månader och ammar fortfarande delvis.
Hennes bajs är löst, men det har jag trott beror på att hon ammar såpass mycket fortfarande? Det har fått en liten annan konsistens, men inte helt som "vanlig bajs".
Idag var vi till barnakuten för att de ville lyssna lite på hennes lungor, då hon varit förkyld med hosta sedan jul.
Allt lät bra och vi fick lite hostdämpande att hämta ut på apoteket.
Det jag nu blev lite orolig över var vikten.
Det är kanske tre veckor sedan vi vägde henne, och när de vägde henne idag så visade det sig att hon inte gått upp något. Utan snarare gått ner ca 100gram.
Hon har ätit lite dåligt pga förkylningen, men nu sitter jag och är orolig för att hon inte tål glutenet i gröten.
Finns det någon härinne med glutenallergiskt barn?
Jag ska ringa BVC efter helgen och prata med dem.
Hon blir snart sju månader och ammar fortfarande delvis.
Hennes bajs är löst, men det har jag trott beror på att hon ammar såpass mycket fortfarande? Det har fått en liten annan konsistens, men inte helt som "vanlig bajs".