Status
Stängd för vidare inlägg.

Mysgrisen

Trådstartare
Vi har börjat ge lillan gröt. Vi började med små smakisar och nu äter hon ett litet mål gröt om dagen.

Idag var vi till barnakuten för att de ville lyssna lite på hennes lungor, då hon varit förkyld med hosta sedan jul.

Allt lät bra och vi fick lite hostdämpande att hämta ut på apoteket.

Det jag nu blev lite orolig över var vikten.

Det är kanske tre veckor sedan vi vägde henne, och när de vägde henne idag så visade det sig att hon inte gått upp något. Utan snarare gått ner ca 100gram.

Hon har ätit lite dåligt pga förkylningen, men nu sitter jag och är orolig för att hon inte tål glutenet i gröten.

Finns det någon härinne med glutenallergiskt barn?

Jag ska ringa BVC efter helgen och prata med dem.

Hon blir snart sju månader och ammar fortfarande delvis.

Hennes bajs är löst, men det har jag trott beror på att hon ammar såpass mycket fortfarande? Det har fått en liten annan konsistens, men inte helt som "vanlig bajs".
 
Sv: Orolig

EFter en kraftig förkylning kan de mkt väl gå ner lite i vikt, det var ju ganska lite dessutom. Avvakta lite och se... det som är vanligast om de inte tål gluten är att de får ont i magen, svårt att bajsa eller diaree. När min pojk var 7 v fick vi åka in för en mkt kraftig förkylning, vid vägning visade sig att han också gått ner några gram, men det var fullt förståeligt sa de på barnakuten när de inte äter som de brukar under en begränsad period....
Lycka till!!!
 
Sv: Orolig

Okej. Det jag oroar mig för är ju att hon inte ökat något alls på tre veckor.

Men de kanske kan gå ner det de ökat plus lite till när de är förkylda? Hon har haft ganska dålig aptit.

Ska försöka lugna ner mig lite...

Tack för ditt svar.
 
Sv: Orolig

Nu när jag sansat mig något så har hon faktiskt inte visat minsta tecken på att hon har ont i magen iaf.

Varför är man så nojig?
 
Sv: Orolig

För att man vill de där små liven det allra bästa- eller hur........:smirk:
Min Hugo som nu är tretton månader, hade också en period då han inte ökade nånting, men så varhar förkyld under 3 av de 4 veckorna det gällde... att bajset har en annan konsistens är ju en omställning för magen, inte alls konstigt!! Det hade Hugo oxå, plötsligt får ju tarmarna mer att jobba med= annan konsistens och färg....
 
Sv: Orolig

Min tjej är nästan 6 månader och hon har inte gått upp så mycket i vikt sista vägningen. Men på bvc sa hon att det delvis kan förklaras med att hon rör sig på ett helt annat sätt nu. Alltså förbrukar massor mycket mer energi. Vi ger hon större och större smakportioner , kombinerat med bröstmjölk. Och hon bajsar lite fastare än förr. Och det luktar f-n. Så jag har tänkt väga henne nästa vecka och då får vi se hur det ser ut.
 
Senast ändrad:
Sv: Orolig

Min lilla är inte så jätteintresserad av maten heller.

Kan ju bara jämföra med hennes syster som det aldrig var några problem med vare sig amning eller mat.

Men de är ju olika de små liven:love:
 
Sv: Orolig

Hon har möjligtvis inte börjat röra sig runt på golvet? Börjat krypa osv? För då går det åt enorma mängder energi och de står still eller går ner i vikt... Ja förutom matvraket Freddan, han gick till och med upp medans han hade RS förra året... :crazy: Men normala ungar brukar ha en utplanande kurva när de börjar ta sig fram, dels gör de av med massor och dels är det så mycket att se och upptäcka så de har inte tid att äta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Huvudfrågan är: När passerar man gränsen för att vara tillräckligt sjuk för att det blir nödvändigt att gå till läkaren? (ringer man...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 700
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej alla hästsjukdomskunniga! Jag skulle behöva bolla lite med er. Bakgrund: I stallet där min foderhäst står har det gått en envis...
Svar
3
· Visningar
1 384
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp