Orolig! Gammal löptik

tott

Trådstartare
Nu är jag orolig! Min 13 åriga tik börjar precis löpa, men det som kommer ur henne är inte riktigt den färg jag skulle önska. Det är lite rosagult och inte mörkt som det var i damens ungdom. Sekretet luktar inte och hunden är pigg och glad och äter och dricker som vanligt - varken mer eller mindre.

Förra löpet var lite problematiskt det också för det ville liksom aldrig ta slut. Fick då en penicillinkur i förebyggande syfte, och allt redde upp sig. Senare röntgades livmodern och den såg ok ut.

Ringde precis till veterinären för jag skulle vilja ha en penicillinkur igen. Flickan i tidsbokningen visste inte så mycket men frågade veterinären lite på sidan om samtalet. Veterinären vill prata med mig först, innan hon skriver ut medicin, men det hann h*n inte med nu, och inte på hela dagen:eek: Först på måndag skall veterinären ringa. :eek: Jag är skitorolig och vill ha hjälp NU!!!

Sv: Orolig! Gammal löptik

Ring en annan vet såklart, det kan väl inte vara den enda i sverige?
Testa annars agrias jour vet, kostar men du kan få svar på ev frågor.
Jag rek att du packar in vovven i bilen och åker in omedelbums.

Jag ringde en annan veterinär som hade tid att prata :bow:
Hon tyckte inte det lät farligt eftersom det var i början av löpet och eftersom hunden inte är allmänpåverkad på något sätt.

Hon sade också att penicillin inte alltid är bra att ge i förebyggande syfte eftersom det tar kål på de goda bakterierna också, vilket betyder att det blir mindre motstånd för eventuella "riktiga" livmoderinflammationsbakterier att angripa.

Ska tempa och följa med.
Skönt att ha fått snacka med en veterinär iaf.

Vad bra.
Är du minsta orolig igen, så slå ännu en pling.
Hoppas du är orolig i onödan.

Krama vovven från mig!:)

...och nu har de ringt från första stället (en klinik) och erbjöd penicillin. Jag sade :bow: och tog emot.

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 691
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 831
Hundhälsa I tisdags blev min hund attackerad oprovocerat av en annan hund där ägaren inte kunde kontrollera hunden. Min lilla kille på 7 kg hade...
Svar
10
· Visningar
2 047
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka