Orolig efter kastrering

Kan vara konstig reaktion på medicinen, eller att det plötsligt gör ont på honom. Min kille kastrerades i fredags och när vi är ute kan han helt plötsligt sätta sig och vägra gå. Tror det stramar till lite extra just då. Försök att inte tycka synd om honom när han har kragen, då bekräftar ni att det är eländigt. Jag försöker mest låta min kille vara ifred. Första kvällen gjorde det ibland så ont så han skrek rakt ut, men det blir bättre och bättre.

Han får Rimadyl 20mg morgon och kväll

Aha, då är det nog inte det skulle jag tro. Jag har i alla fall aldrig upplevt att de reagerar med att "världen är full av spöken" på rimadyl, däremot på andra/starkare smärtstillande. Fick sitta på golvet (en enda plats i hela huset av någon anledning...) och mata en hund med en foderkula i taget några dagar, flera foderkulor var nämligen ondskefulla monster som var ute efter att döda honom...

Hur går det med hotspoten, har det blivit bättre?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 716
Senast: s957
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 439
Senast: fejko
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka