Jag har ett stort problem som blir värre för varje dag, jag är ständigt oroad för min häst. Han har inte haft några skador i princip, är ung och välskött men ändå oroar jag mig att han ska bli sjuk, skada sig i hagen, etc.. Jag vill egentligen ringa stallägaren flera ggr om dagen för att se att han mår bra, men det kan jag ju såklart inte. När jag är på jobbet kan jag gå och undra om han mår bra, om hans kompisar är snälla med honom osv. Har jag inte varit ute på en dag så får jag jättedåligt samvete och tänker att han är ledsen över att jag inte varit ute. Han är en typisk enmanshäst och är väldigt matte-trogen, blev väldigt nedstämd när jag bodde i Frankrike under några månader. Så det är dels det, att jag tänker mig honom mer matte-bunden är flock-bunden (vilket säkert inte stämmer, han är ju en häst!) och att han blir orolig när jag är borta. Det andra är att han är sjukt lovande. Jag lyckades köpa honom billigt som åring, har själv ridit in honom och skapat "min drömhäst". Den summan han idag är värd har jag omöjligt råd att försäkra honom för. Så händer det nåt, ryker allt mitt framtidshopp med. Det är alltså ett nyanserat problem med både emotionella och egocentriska inslag
Någon som känner igen sig eller vet vad jag kan göra? Jag bävar över när jag kanske måste flytta och ställa honom i nytt stall med nya kompisar som kanske inte är snälla osv.. hua...
Någon som känner igen sig eller vet vad jag kan göra? Jag bävar över när jag kanske måste flytta och ställa honom i nytt stall med nya kompisar som kanske inte är snälla osv.. hua...