Jag har foder för vintern säkrad och lite nödfoder om betet är dåligt - och chans på mer torrhö som nödfoder-höststart från andraskörden om det blir något (och just nu ser det ut som det kan bli lite). Sååååå skönt!
Så underbart

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har foder för vintern säkrad och lite nödfoder om betet är dåligt - och chans på mer torrhö som nödfoder-höststart från andraskörden om det blir något (och just nu ser det ut som det kan bli lite). Sååååå skönt!
Jag bor ju i samma by :-) Det har kommit 20 mm sista veckan här.Så underbartJag fick i alla fall ett positivt svar av Katslösa och hoppas det regnat mycket neråt så att det blir större andra/tredjeskördar. Här är marken i hagen MJUK till och med just nu
![]()
Jag bor ju i samma by :-) Det har kommit 20 mm sista veckan här.
Jag ser nästan deras lager hemifrånHade för mig du bodde nära men vågade inte riktigt chansa![]()
Jag ser nästan deras lager hemifrån![]()
Yes!Då är det dig man ska ringa om man vill ha inside info![]()
ja tänk att man aldrig är nöjd... Vi väntar just nu på en väderprognos som ger oss möjlighet att slå gräset och hinna torka det ordentligt torrt så att det kan bli hö av det.Vi har mer problem att det fn regnar konstant så svårt att få in något torrhö![]()
Jag fick riktigt bra värden i år!Jag och stallägaren har med gemensamma krafter lyckats säkra grovfoder till vintern för våra fyra. Vi har fått mycket regn och det kommer bli en till skörd på åkern som kommer ge oss de sista balarna vi behöver även om skörden skulle bli dålig vilket känns fantastiskt skönt. Det som återstår nu är analyserna. Det ska bli spännande att se hur bananas värdena är detta året.
Vi har normalt väldigt dåligt med protein och högt socker i vårt hösilage så det ska bli intressant med tanke på torkan.Jag fick riktigt bra värden i år!