Fraggel_Tess
Trådstartare
Ja, jag fick ju en vändning i livet i februari i år och fick domen "magsäckscancer". Har hunnit med cytostatika fyra kurer under våren, sedan borttagning av magsäck i maj och i somras blev det fyra kurer cytostatika. Röntgen såg bra ut efter så nu är jag "fri" från cancer, men det finns så klart en oro i själen. Röntgen kommer göras var sjätte månad, ev får jag en tidigare pga ett litet bråck som upptäckts på mjältartären eller om de kunde samarbeta med sina kontroller.
Det är svårt att koppla av för ibland kommer hjärnspökena och knackar på. Så jag tänkte vi kanske är fler här inne som har upplevt denna mindre trevliga sjukdom i olika former, men anses vara på gång till tillfrisknande. Så vad gör ni för sysselsätta hjärnan när oron kommer att cancern kanske kommer tillbaka osv. Daglig promenad hjälper mig ganska bra, men tar gärna emot fler tips för minska oro och tankar.
Det är svårt att koppla av för ibland kommer hjärnspökena och knackar på. Så jag tänkte vi kanske är fler här inne som har upplevt denna mindre trevliga sjukdom i olika former, men anses vara på gång till tillfrisknande. Så vad gör ni för sysselsätta hjärnan när oron kommer att cancern kanske kommer tillbaka osv. Daglig promenad hjälper mig ganska bra, men tar gärna emot fler tips för minska oro och tankar.