Ormskrämmor?

lady_vip

Trådstartare
Vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden, men vi provar:D

Jag har ormfobi (på riktigt, inget påfund av mig) och idag såg jag en orm på jobbet, det är andra gången och det medför väldiga problem för mig.

Jag är kyrkvaktmästare och är på lite olika kyrkogårdar, den jag var på idag har jag som sagt sett ormen en gång tidigare och reaktionen blev ungefär densamma, panik...

Det är en snok, väldigt stor, säkert ett praktexemplar. Hon bor i komposten och eftersom jag måste gå dit flera gånger om dagen så blir det ett ganska stort problem för mig. Vi har provat att flytta komposten, men tydligen så finns ormen kvar...

Idag var hon riktigt nära mig och vi skrämde väl skiten ur varandra, men jag ringde en kollega direkt som lovade att flytta komposten och plocka undan alla stenhögar (gamla gravramar och skit som är exmplariska ormställen).

Men så vet jag att det finns någon sorts grejer som sänder ut vibrationer i marken som ska skrämma orm, nån som har provat?

Jag vet att ormen är ofarlig, men jag kan helt enkelt inte sköta mitt jobb när jag vet att den finns där och rädslan för att den ska ta sig in på kyrkogården tar över mina tankar oavbrutet. Det finns en väldigt stor skog precis i gränsen till kyrkogården, där får den gärna bo:crazy:

Åtgärdstips?

//E

Sv: Ormskrämmor?

jag vet inte. men om tråden ska vara någonstans kanske i andra djur? om det handlar om ormar.
Ta inte illa upp :)

Men Gud, jag trodde jag la den på Andr Djur :o

Haha, ja där ser man vad förvirrad man blir efter chock;)

Moderator, please?

En kortsiktig lösning är väl att be kollegan flytta ormen till skogen, en långvarig att gå i KBT.

Kognitiv beteende terapi. :)
Har hört mycket bra om den och att den fungerar bra på att få bort fobier, sök på det på internet så hittar du nog mer information.

Ormfobi är inte lätt.
Att relokalisera snoken fungerar endast kortsiktigt då dom gärna kommer tillbaka.
Man kan försöka göra det så ogynnsamt som möjligt för att förmå snoken att flytta på egen hand.
Håll gräset kortklippt, klipp upp buskar så att det inte är "buskigt" vid marknivå.
Håll bort allt sly och annan växtlighet vid komposten.

*kram*

/pippi -ormägare som övervunnit som spindelfobi med kbt

Senast ändrad av en moderator:

Kom på det sen att det nog betydde Kognitiv Terapi:D

Visst kan jag gå med i det, men det är ändå obehagligt för besökare osv med orm på kyrkogården. Komposten ligger ju inte mer än 5-6 meter från närmaste grav...

Jag får slå i telekatalogen för terapi;)

Du kan få komma hem till mig så ska jag bota dig på en helg.

finns två alternativ.

1: jag låser in dig i ena rummet hela helgen så med tiden märker du att dom är rätt så söta.

2: Vi går den långa tråkiga vägen med steg för steg metoden. men varför ödsla så mycket tid när vi kan köra 1:an o du är botad på¨2-3dagar.

:rofl:

Jag hade garanterat dött på fläcken! Okej om du hade haft pyton och boaormar, men jag fixar inte giftormar :eek:

Du får gå nån helgkurs i psykologi, sen kan du ta betalt för att bota ormfobi :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 745
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama