Sv: Orm?

Haha varsegod. ;):D

Bängocis, Ocibäng, benocigal haha inte fan vet jag :rofl:

Vad var då din första tanke när den första bebisen kom ut? Vill veta! :bump:

Edit: Nej, du måste ju få sälja! Fast dom kanske inte inbringar samma summor som renrasiga. Gissar att sveraks regler gäller även vid försäljning av misstag? Vet på SKS när en Devonflicka varit ute och flirtat och släpade med sig en stor, fin huskatt hem. Supersött misstag blev det av den kvällen :D

Senast ändrad:

Och vad i hela fridens namn ska jag ta för dem?

Hoppas jag kan övertala min veternär att kastrera hela högen innan leverans, jag vill inte ha på mitt samvete att de avlas vidare på, bara för att de är så söööta. :crazy:

Vad var då din första tanke när den första bebisen kom ut? Vill veta! :bump:

Öhh, faktiskt så var det som så att jag tvivlade starkt på mina avelskunskaper.. :o
Och började filura på hur i helvete den kan bli brun och började sitta och fundera på om det berodde på att hanen är mink och honan lynx eller tvärtome eller hur var det nu, eller är något felreggat, fel färg, något är feeeeel (så satt jag typ)
Sen använde jag hjärnan till att googla en snabbis, och insåg, att nä, det stämmer, det kan inte bli bruna..
Sen var jag tvungen att fråga två av mina mentorer för att verkligen vara 100% säker. :angel:
Roffe är pappan, hur gärna jag än inte vill det. :D

Och vad i hela fridens namn ska jag ta för dem?

Hoppas jag kan övertala min veternär att kastrera hela högen innan leverans, jag vill inte ha på mitt samvete att de avlas vidare på, bara för att de är så söööta. :crazy:

Bra fråga. Du kanske kan få 2500-3000 för dom i alla fall? Rätt ovanligt med blandraser med stamtavla ju :D Kastrering tidigt är ju smidigt, ja. Typiskt att det var just den kullen som blev stor då :p

Öhh, faktiskt så var det som så att jag tvivlade starkt på mina avelskunskaper.. :o
Och började filura på hur i helvete den kan bli brun och började sitta och fundera på om det berodde på att hanen är mink och honan lynx eller tvärtome eller hur var det nu, eller är något felreggat, fel färg, något är feeeeel (så satt jag typ)
Sen använde jag hjärnan till att googla en snabbis, och insåg, att nä, det stämmer, det kan inte bli bruna..
Sen var jag tvungen att fråga två av mina mentorer för att verkligen vara 100% säker. :angel:
Roffe är pappan, hur gärna jag än inte vill det. :D

Vad gör du med pappan då? Drar in veckopengen tills ungarna är sålda? För han ska väl betala underhåll nu? :angel:

Haha ja huskatter med stamtavla är inte illa. :D

Ska diskutera med mig själv vad i hela friden jag ska ta för dem, kastreringen kostar ju en slant med..:( Ligger redan så förbenat back, och har inte hur mycke pengar som helst tyvärr.. :crazy:
Min första tanke var att jag skulle få lägga ut tusenlapp på tusenlapp och sen behöva ge bort dem. :crazy:
Men men vad gör man inte för sina pälsklingar. :D
Jag får väl fortsätta och äta nudlar och rulla tummarna hemma på helgerna. :p

:rofl:

Nä, jag får sätta mig ner och göra en liten räkning, på vaccinationer, chip, stamtavla, lite mat och lite sand och se vad jag kommer fram till..

Mer än jag vill veta antar jag. :angel:
Men så jag kanske iaf inte går allt för mycket back..

Och det som retar mig mest, är att jag hade tänkt kastrera honan och tilltänkta hanen.. :grin:
Men det får vänta litet nu tror jag, jag ville ju ha en snöis efter de båda.. :mad:

:rofl:

Nä, jag får sätta mig ner och göra en liten räkning, på vaccinationer, chip, stamtavla, lite mat och lite sand och se vad jag kommer fram till..

Mer än jag vill veta antar jag. :angel:
Men så jag kanske iaf inte går allt för mycket back..

Och det som retar mig mest, är att jag hade tänkt kastrera honan och tilltänkta hanen.. :grin:
Men det får vänta litet nu tror jag, jag ville ju ha en snöis efter de båda.. :mad:

Förhoppningsvis inte. Du kan väl para om så fort hon är i hull igen, ska hon ändå kastreras så är väl 2 täta kullar ingen fara tycker jag?

Jo det är sant..

Dessutom var jag så hiskeligt nervös inför denna kullen, då hon snittades vid sin första!
(kom ut två, sen låg det två kvar i magen.. )

Så att hon klarade av sex sötisar utan problem, var en lycka!
De kom ut jätte fort efter varandra :bump:
Sen att det blev fel hur eller hur, är ju lite surt. :p

Men visst kan jag para henne igen när hon är i bra hull igen, nemas problemas. :p

Senast ändrad:

Vad söta dom är. :)

Tokigt bara att det inte blev som planerat, men man får ju lära sig av misstagen.

När är dom leveransklara... :angel:

Haha ja det blir tokigt ibland. :D

De är leveransklara såklart om 12 veckor, rätt lätt och räkna ut om de föddes i förrgår. :D;):bump:

Haha ja det blir tokigt ibland. :D

De är leveransklara såklart om 12 veckor, rätt lätt och räkna ut om de föddes i förrgår. :D;):bump:

Ja, så klart. :p

Dom är otroligt söta vilket som. Jag vill ha kattungar jag också, men har inte hittat någon trevlig hona som faller mig i smaken än. eller om det är uppfödarna som avskräcker... jag är ganska kräsen, hur som helst.

Absolut, det håller jag med om! Känner mig dock handikappande kräsen ibland. Men jag hoppas på att få bättre och positivare kontakter när vi väl kommer iväg och ställa ut.

Haha ja det kan jag nästan lova dig att du kommer få bättre erfaranheter väl på plats på utställning.
Då är alla kattmänniskor pratsmma, vi gör ju inget annat än att väntar nästan, så tiden fördrivs i mängder av samtal med all sorts människor!

Gud vad jag saknar utställning, jag måste skramla ihop och få råd att åka iväg så fort som möjligt..

Jag vill ju så gärna visa upp min lilla nakenfis!

Ja, det är precis vad jag hoppas på! :) Jag har iofs haft mycket kontakt med endel uppfödare som jag hittat på nätet, men jag vill att allt ska klaffa, då jag är nybörjare på avel och genetik har man tusen frågor, och då vill man ju hitta en uppfödare som man verkligen känner att man kommer överens med. Sedan är ju planen att hitta en katttjej som förhoppningsvis i framtiden kan matchas med den Alienherren jag har här hemma.

Ser fram emot utställningar faktiskt, har aldrig ställt förut och hoppas verkligen att det ska gå bra, nervös är man ju. :p Väntar bara på att min syster ska bli klar med alla sina papper, för det är hon som kör. :p Är det en Sphynx du har (vet inte om det finns fler nakna kattraser) Hur är dom i temeperamentet?

(Helt off topic föresten, förlåt för det. :o )

Ärsh vi kan väl gå off topic, är ju lixom min egna tråd. hehe

Japp en Sphynx tösabit. :D
037%20liten.JPG-for-web.jpg

Tja, hon är mer galen än vad Bengalerna är. :o
Klättar överallt, vill vara med överallt, är inte rädd för något..
När hon kom hem till mig,fyra månader gammal, var det kaos i hela herarkin här hemma, hon spöande (!) allihopa som en tittade på henen, så efter de fyra dagarna, satt hon sönder riven, men mycket nöjd och slickade sina sår på köksbordet och hade helt sonika kommit högs upp i rang....
fyra månader gammal.. :Ooops:

Men efter det har allt varit cool lugnt på den fronten iaf.
Hon älskar att ligga nära och gosa, men lika väl hitta på jävelskap:devil:
Hon hatar att bada.. :angel:
Så det är en kamp på liv och död när hon väl måste in i duschen.. :D

Äter allt och lite till, tvekar inte att själa en köttbit från hundarna..
Tigger vid matbordet.. (och stjäl om tillfälle finnes:cool:)
Enda gången hon känner sig förnedrad och nertryckt är när matte ska klippa klorna eller får för sig att klämma på henne ett täcke. :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
647
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Asko
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 154
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama