P

pippi27

hmm, kom på att det är länge sedan jag la in några bilder på mina kramdjur:D Här kommer ett litet axplock.
060121.jpg

Selma.jpg

erik.jpg

Sv: Orm.

Mulles_Matte - jag har nu 3 hundar, 5 kaniner, 1 marsvin, 4 spindlar, 9 boor, 2 shettisar och ett rådjur som jag iofs inte sett på länge jo och så¨råtan Emma förstås:)

Zebran,japp bara boor.

Zebran, den ljusa är oxå en boa, en hog island boa. Är sjukt förtjust i dom. Hogarna har en speciell färg, väldigt ljus, folk som inte vet brukar fråga om mina är albino eller sjuka:smirk: Hogarn ahar en liten udda "grej", dom har förmågan att växla färg. Hur det funkar vet jag faktiskt inte riktigt, men dom kan växla sitt ljusa mot en mörkare nyans.

Ey häftigt! Trodde det var blixten som ljusat upp jag :)
Albino känner jag igen iaf. Vete sjutton hur många gånger jag fått höra att tre av mina råttor är albino :eek: En av de är visserligen s-pew (dvs INTE albino...), men de andra två är ju champagne?! :crazy:

Hörrudu, det är inte snällt att göra zebran ännu mer ormsugen nu när man bestämt sig för att hålla sig till råttorna ett tag till :angel: Får hoppas på kök med plats för orm sen verkar det som :D

pippi27 skrev:
Mulles_Matte - jag har nu 3 hundar, 5 kaniner, 1 marsvin, 4 spindlar, 9 boor, 2 shettisar och ett rådjur som jag iofs inte sett på länge jo och så¨råtan Emma förstås:)

Oj, det var några stycken.:D Btw så gillade jag ormen längst ner, :love:
Du får slänga in några bilder på spindlarna oxå ;)

Åh, nice.

Skulle oxå vilja ha ormar, fast jag hade inte tänkt mig något så avanccerat utan en utav dom lättaste arterna till att börja med iaf. Fast det får nog vänta ett tag, anser nog att jag har tillräckligt med djur så det räcker för tillfället :)

:love:
Vad är det för art? :)

//Zebran, som är rätt spindelsugen också och garanterat kommer skaffa egen om några år :angel: :D

Den första är en Haplopelma Lividum och den andra en Avicularia Azuraklaasi

Senast ändrad av en moderator:

Den översta spindlen var ju hur fin som helst :love: :love:

Undra om man skulle övertala sambon att skaffa en sån :angel:

Ja, Lividum är ruskigt fina. Dessvärre är det sällan man ser sin spindel. Den lever nergrävd i jorden i sina bohålor. Kommer sällan upp så man får se den.

ajdå. Men jag vill ha en sån iaf :D
Är den andra spindeln oxå lika "tråkig"? (kom inte på nåt bättre ord)

Kungsboan var oerhört fin.. :)
Min pappa hade en sådan i några år, när jag var liten...
sedan flyttade den till hans kompis som redan hade en hona (var en hane vi hade)..
dock var han tvungen att avliva "våran" orm pga en cancerknöl i munnen.. :(

Ååååh helt underbara bilder :love:

Har aldrig varit intresserad av ormar, men dem här bilderna var fantastiska :banana: och kan till och med förstå charmen med långa slingrande djur ;)

Liknande trådar

Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: Sel
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 084
Senast: Sassy
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Efwa
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25