Rina

Trådstartare
Blev inget anonymt nick! Känner mig helt dränerad på ork. Har sovit bort hela lördagen på en hel del ångestdämpande. Hade planer, vädret är vackert, vill så mycket men orkar knappt ta mig upp. Äter inget eftersom min man och mina barn inte är hemma. Orkar inte göra något. Känner mig bara tom och likgiltig. Orkar inte ens det mest basala som att ta hand om mig själv. Vet att det kommer vända. Och att det kommer komma tillbaka. Just vetskapen om att det här kommer hända igen tar bort hoppet om att det någonsin blir bättre.

Blev inget anonymt nick! Känner mig helt dränerad på ork. Har sovit bort hela lördagen på en hel del ångestdämpande. Hade planer, vädret är vackert, vill så mycket men orkar knappt ta mig upp. Äter inget eftersom min man och mina barn inte är hemma. Orkar inte göra något. Känner mig bara tom och likgiltig. Orkar inte ens det mest basala som att ta hand om mig själv. Vet att det kommer vända. Och att det kommer komma tillbaka. Just vetskapen om att det här kommer hända igen tar bort hoppet om att det någonsin blir bättre.
Kan du inte peta i dig något alls?
Blir ju en väldigt ond cirkel om man inte äter.
Undrar också om du har kontakt med vården angående detta?
Kan vara bra med en koll så de ser att det inte finns annat bakomliggande än ångesten? Och eventuellt se över mediciner eller behövs någon annan insats?

Se till att ha enkel och snabb mat hemma, sånt man värmer i micron på 2 min. Om det är något som spär på orkeslöshet så är det att inte äta. Behöver inte vara speciellt nyttigt, bara det ger kroppen energi. Billys panpizza, piroger eller vad som helst. Det löser inte ditt problem, men att inte äta gör det bara 10 ggr värre.

Det där låter ju inte alls bra! Vet du om det är något kroppsligt eller vad det beror på? Depression? Hur vet du att det sker igen? Har du ofta det sådär?
Du äter bara när andra är med? Eller är detta ett undantag?

Tack! Ja jag har kontakt med vården men det kommer nog alltid vara så att depressiva episoder kommer och går. Inte mycket mer att göra åt det. Det är det som får mig att nästan ge upp. Depressionerna har tagit så mycket ifrån mig.

Tar theralen så jag kan sova bort helgerna
Kanske påverkar negativt att ta theralen? Jag blir som en zombie av dom, blir otroligt seg och trögtänkt.

Kanske medicinbyte hade varit något? Finns så otroligt mycket mediciner nu mot depression, jag blir aldrig av med mina depressioner helt men dom påverkar iallafall så jag blir lite piggare.

Ja jag har testat en del nu och det jag har nu har fungerat bäst. Bara vetskapen om att det förmodligen aldrig blir bättre än såhär. Just nu är jag för trött och orkeslös att jag söver mig själv med theralen för att jag inte ska bryta ihop. Vill inte vara vaken.

Jag känner med dig, är själv i det läget. Kontakta ändå vården. Jag var hos läkaren idag och fick lite hopp igen. Har också svårt att äta just nu men åt ikväll. Fruktjuice när inget annat funkar tex. Ta hand om dig och ring vården igen. Du har inget att förlora. Kram

Jag känner med dig, är själv i det läget. Kontakta ändå vården. Jag var hos läkaren idag och fick lite hopp igen. Har också svårt att äta just nu men åt ikväll. Fruktjuice när inget annat funkar tex. Ta hand om dig och ring vården igen. Du har inget att förlora. Kram
Jag har kontaktat öppenvårdsmottagningen idag. Något bättre idag. Har inte tagit någon theralen idag. Vill bara inte ha det såhär. Känner mig som en missbrukare som flyr verkligheten.

Det där låter ju inte alls bra! Vet du om det är något kroppsligt eller vad det beror på? Depression? Hur vet du att det sker igen? Har du ofta det sådär?
Du äter bara när andra är med? Eller är detta ett undantag?
Är jag ensam äter jag inte men är min man hemma och lagar mat så äter jag. Har ingen aptit, kan inte komma på något, orkar inte fixa någon mat. I vanliga fall gillat jag att laga mat..

Kanske påverkar negativt att ta theralen? Jag blir som en zombie av dom, blir otroligt seg och trögtänkt.

Kanske medicinbyte hade varit något? Finns så otroligt mycket mediciner nu mot depression, jag blir aldrig av med mina depressioner helt men dom påverkar iallafall så jag blir lite piggare.
Ja jag blir också som en zombie och somnar ofta. Tar det mot ångest och till natten och det funkar bra. Fast nu vill jag bara sova bort allt. Känns inte som det finns någon mening när jag varken vill eller orkar. Förra helgen tog jag 6 ml bara för att sova bort allt när jag ändå inte orkar.

Jo jag har både antidepressiva och stämningsstabiliserande. Men det här kommer nog inte bli bättre än såhär. Bara tillfälligt, sedan är det tillbaka igen. Det kommer aldrig sluta. Bara vetskapen om att när jag mår bra så är det bara tillfälligt. Kanske ska försöka sova på bara sömntabletter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 286
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 121
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat