Orkar ni med ett rastips till?

Sv: Orkar ni med ett rastips till?

Åh, vad bra! :) Det låter ju som trevliga hundar tycker jag. Vad gäller minussidorna är väl det inga konstiga saker utan sånt som kan uppkomma på vilken individ som helst. Men det kan däremot vara bra att veta om dem så man kan jobba förebyggande. :) Att de mognar sent har jag läst på flera ställen, hur yttrar det sig? Är de valpiga länge eller tar det bara längre tid innan man kan ställa lite högre krav? Är det kanske så att du skulle kunna rekommendera linjer eller tom uppfödare? :)

De kan vara ganska valpiga i stilen rätt länge. :)

Jag började tävla ganska tidigt med några av mina, den ena var inte ens 12 månader när vi startade i lydnadsklass 1, det går bra men man får ju tänka på att anpassa kraven och ha förståelse för att de kanske inte håller ihop och koncentrerar sig lika bra som de kommer att kunna göra när de blir lite äldre.

Eftersom jag till viss del är inblandad i Sv. Beauceronklubben så vill jag inte gärna rekommendera nån uppfödare/linjer, men jag kan väl säga så att av de som är aktiva idag känns ingen som nån direkt katastrof... :D så det är kanske lite mer tycke och smak, hur man upplever uppfödaren och deras hundar.

Finns ju inte jättemånga uppfödare heller, men det brukar inte vara omöjligt att få tag i valp. Just nu finns det en kull valpar, vet inte om det planeras fler under året, har inte sett någon info om det i alla fall.

Ok, tack så jättemycket för dina svar! :) Jag får fundera på det här, just nu händer det väldigt mycket på en gång i mitt liv så jag hinner nog fundera både en och två gånger på både ras och uppfödare. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker att det är helt hopplöst att försöka komma på vilken ras av hund som hade passat bäst med mig och min livsstil. Det är inte...
2
Svar
20
· Visningar
5 415
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka