Oren de första 3 travstegen

tott

Trådstartare
Hej

Vad kan det vara för fel? Min häst känns konstig de allra första travstegen för att sedan flyta på och inte markera på något som helst sätt under det resterande ridpasset.

Idéer någon :confused:

Sv: Oren de första 3 travstegen

Longera, se om han markerar på böjt spår. Ev böj själv och kolla om han markerar efter eget böjprov.

För oren ska den inte vara, även om det bara är tre steg.

Min ena travare var sån när hon var yngre, hon hade problem med ländryggen (en kota var lite ur läge) som en ET fixade till! :bow: :bow: :bow:

/// ghost

Han har varit sådan någon gång förut men det har gått om av sig själv.
Kan mycket väl komma av ryggen. Har haft en dåligt stoppas sadel som jag har haft en pad under (i väntan på tid hos sadelmakaren). Sadeln har åkt fram lite och tryckt till.
Hästen är inte öm runt manken eller vi sadelläget men reagerar då man masserar på båda sidor om korset och bak mot svansen - mest på vänster sida.

Har nu fått sadeln omstoppad och använder en svanskappa så att sadeln inte åker fram. På det sättet borde hästen kunna bygga bättre muskler runt manken.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt