Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

MrCake - Saffransfudge. Samma som lucka 1.
Cluizel - Choklad och mandelbitar. God! Mycket krisp. Känns som karamelliserade mandlar.
Pärlans - Pepparkaka. God, men inte lika kryddig som jag hoppats på.
AD70 - Saffran och apelsin. Mycket smak!
Penstore - litet sketchblock.

0B2A4753-493F-4EB5-8313-CBE69C4247EC.jpeg
 
Har du berättat någonstans i tråden vem som har plockat ihop din egen kalender? Hittar inte och är nyfiken på hur du burit dig åt 😊

Jag har satt ihop den själv under året. Jag har köpt saker som jag behöver t.ex strumpor och tvål men lite lyxigare än vad jag kanske skulle ha köpt. Sen har jag fått presentkort som jag använt på Åhléns för att kunna köpa Molton Brown produkter t ex.

Jag var klar i slutet av sommaren så jag skulle ha lite tid på mig att glömma vad jag stoppade i vilken lucka.
 
Jag har satt ihop den själv under året. Jag har köpt saker som jag behöver t.ex strumpor och tvål men lite lyxigare än vad jag kanske skulle ha köpt. Sen har jag fått presentkort som jag använt på Åhléns för att kunna köpa Molton Brown produkter t ex.

Jag var klar i slutet av sommaren så jag skulle ha lite tid på mig att glömma vad jag stoppade i vilken lucka.
Kul grej! 😊
 
Jag har satt ihop den själv under året. Jag har köpt saker som jag behöver t.ex strumpor och tvål men lite lyxigare än vad jag kanske skulle ha köpt. Sen har jag fått presentkort som jag använt på Åhléns för att kunna köpa Molton Brown produkter t ex.

Jag var klar i slutet av sommaren så jag skulle ha lite tid på mig att glömma vad jag stoppade i vilken lucka.
Funderar på att göra en sån novemberkalender till mig själv, eftersom den månaden är värst. Kanske med alla paket blandade i en liten säck, så jag kan stoppa ner handen och plocka upp den första jag får tag i och därmed inte ha en chans att veta vilken grej som kommer när 🤔.
Ska nog börja med en sån omgående, så snart jag får syn på lämpliga saker att lägga i den. Tack för inspirationen!
 
20231214_053918.jpg


  • Kränku - Chokladboll, svart te smaksatt med kakao och kokos. Skapat för att fira chokladbollens dag 11 maj.
  • MyMüesli - Chocobrownie
  • Happysoaps - Bath bomb, mango
  • Tonys - Dark chocolate with almond and sea salt.
  • Svensk husman - Polkagris
  • Vinoteket - Vitt vin från Moldavien
  • Get Boring Stuff Done - Dammsuga stora mattor och ta ut små för att skaka/piska.
 
IMG_8800.jpeg
Och detta var gårdagens luckor. Inga frön idag utan träbrickor till att märka upp växterna. Någon slags pistage-grej i Oliviers&Co som var sådär. För min del hade de gärna fått skippa de söta grejerna helt för de har varit klart sämst. Men älskar de små flaskorna med olja och vinäger.

Dagens luckor kommer öppnas imorgon då jag är på resande fot idag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp