Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?
Samma här speciellt i detta val.Kan ju tillägga att jag skulle rösta olika i riksdagsval och kommunval. På riksdagsnivå röstar jag mer taktiskt, på lokal nivå är Jag rent ideologisk och drar mina värderingar lite längre. På riksdagsnivå röstar jag mer taktiskt om än fortfarande med hjärtat.
Jag är hemmahörande i en liten kommun, vilket snarare gjort att jag röstat praktiskt och på de som haft mest erfarenhet snarare än på vad jag rent ideologiskt sett identifierat mig med. Det som kommer skilja sig i det här valet är att jag kommer rösta på samma parti även i riksdagen!Kan ju tillägga att jag skulle rösta olika i riksdagsval och kommunval. På riksdagsnivå röstar jag mer taktiskt, på lokal nivå är Jag rent ideologisk och drar mina värderingar lite längre. På riksdagsnivå röstar jag mer taktiskt om än fortfarande med hjärtat.
Jag har läst på andra ställen om folk som skriver om att rösta taktiskt och inser att jag är för lite insatt för att förstå riktigt. Hur menar du när du säger röstar taktiskt, för jag antar att det innebär att man väljer något annat parti än det man helst vill rösta på?Kan ju tillägga att jag skulle rösta olika i riksdagsval och kommunval. På riksdagsnivå röstar jag mer taktiskt, på lokal nivå är Jag rent ideologisk och drar mina värderingar lite längre. På riksdagsnivå röstar jag mer taktiskt om än fortfarande med hjärtat.
Jag har läst på andra ställen om folk som skriver om att rösta taktiskt och inser att jag är för lite insatt för att förstå riktigt. Hur menar du när du säger röstar taktiskt, för jag antar att det innebär att man väljer något annat parti än det man helst vill rösta på?
Kanske är en jättedum fråga, men jag har funderat varje gång jag läst det och buke känns som en mycket trevligare plats att fråga på än fb![]()
Ja. I riksdalsvalet Har jag röstat på ett stort parti och inte på det mindre jag egentligen hellre stöttar.Jag har läst på andra ställen om folk som skriver om att rösta taktiskt och inser att jag är för lite insatt för att förstå riktigt. Hur menar du när du säger röstar taktiskt, för jag antar att det innebär att man väljer något annat parti än det man helst vill rösta på?
Kanske är en jättedum fråga, men jag har funderat varje gång jag läst det och buke känns som en mycket trevligare plats att fråga på än fb![]()
Att taktikrösta kan vara olika saker. T ex om en moderat röstar på KD om de ligger nära spärren för att hen vill ha en alliansregering vilket blir omöjligt om KD trillar ur.Jag har läst på andra ställen om folk som skriver om att rösta taktiskt och inser att jag är för lite insatt för att förstå riktigt. Hur menar du när du säger röstar taktiskt, för jag antar att det innebär att man väljer något annat parti än det man helst vill rösta på?
Ja.Hur röstar man smartast i riksdagsvalet för att minska sds inflytande? Jag hade tänkt röta på c, hjälper det?
Hur röstar man smartast i riksdagsvalet för att minska sds inflytande? Jag hade tänkt röta på c, hjälper det?