Jag fick inte vara själv på två dygn efter förra OP. Absolut inte köra bil. Tänkte tät att det inte har ändrats så snabbt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick inte vara själv på två dygn efter förra OP. Absolut inte köra bil. Tänkte tät att det inte har ändrats så snabbt.
Får man ens köra bil när man har varit sövd??
Är det under narkos? För bortsett från ont så kan man vara enormt trött efter narkos.Jag ska operera bort en visdomstand snart. Jag undanber mig era skräckhistorier men undrar hur ont ska jag förvänta mig att få efteråt? Jag är föräldraledig med en liten bebis som kommer vara 3 månader då, samt har en 3-åring som ska matas och kläs på och lämnas och hämtas på förskolan. Orkar man det dagen/dagarna efter eller ska jag räkna med sjukskrivning och be min man vara hemma med barnen?
Visst går operationer på tandvårdsskyddet/stödet eller vad det heter? Blev nervös nu då det annars blir dyrt, jag har ju blivit remitterad av min tandläkare till en tand/käkkirurg.
11 000 för att operera ut två tänder? Jag har fått info att min tandoperation (en tand) kommer kosta mellan 2500-3000 kr.Ja men det är dyrt ändå. Totalkostnaden för min mans 2 tänder ligger på 11 tusen. Sen får han bidraget på det så ca 9000 kr kommer han få betala.
Min make blev också remitterad till kirurgen (har du en tandförsäkring så kanske försäkringen täcker en del? Annars får du betala själv), så du kan nog räkna med att det går på en slant.
11 000 för att operera ut två tänder? Jag har fått info att min tandoperation (en tand) kommer kosta mellan 2500-3000 kr.
Folktandvården.Ja
Sanslöst mycket pengar tycker vi båda. Men min tand jag drog ut där kostade 1900 kr och när jag rotfyllde en tand i somras så gick kalaset på 6000 kr.
Den mottagningen kanske är dyrare än andra?
Går du till folktandvården eller privat?