Oooo, vilken elak sambo jag är!

G

GaurdianAngel

Har precis bett sambon flytta sig från soffan till fåtöljen för att ge tiken plats i soffan. Hanen ligger redan på min andra sida och så kom tiken och ville komma upp, men fick inte plats. Hon satt och såg så söt ut. :love: Jag gav sambon en hundblick och en kudde, och så flyttade han. :o :o :o :angel: :angel:

Sv: Oooo, vilken elak sambo jag är!

Hehe jag känner igen det där. När hunden kravlar sej upp i sängen och vill lägga sej på kudden brevid mej för att gosa, säger jag åt killen att nu får du flytta på dej för jag och hunden ska ha kelstund... ;)

Vad gör man inte för de små liven?

Seriöst?
Flyttar du på din sambo för att ge plats för hunden?

Jag hade nog flyttat ut om min partner bett mig om något dylikt.

Jag skulle faktiskt aldrig göra så heller. I soffan sitter jag och min sambo, inte hunden. Skulle han få vara i soffan skulle han få ta den plats som fanns, annars välja golvet eller sin säng.

Japp, denna gången gjorde jag det! :)

De ligger sällan i soffan och efter en hård dag på klubben och med en sambo som legat framför Discovery hela dagen, så fick han ge plats för 3 st slutkörda typer som behövde skämmas bort lite. Och det gjorde han så gärna. :bow:

Ha, ha :)
Jag var så himla bestämd när jag skaffade hund att hon inte skulle vara i soffan el sängen osv.
Men det är ju sååååå mysigt att gosa i soffan.
Vi gör det inte jämt o hon får bara vara där när hon fått lov men det blir speciella tillfällen när barnen lagt sig tex. Då kan vi bara sitta o slöa ihop i soffan. Hon älskar det. :D

jag flyttar på mig själv istället. min f d sambo var redan rätt avundsjuk på hundarna och att be honom flytta på sig hade nog varit att be om för mycket.

Ja, samma här. Hundarna ber alltid om lov innan de går upp. Men när de väl vill komma upp är det såå mysigt. Men vi kan även ha mysstunder på golvet.

Idag har hundarna haft sov/mysstund med husse i sängen, medans jag har fixat frukost på sängen.

GaurdianAngel skrev:
Ja, samma här. Hundarna ber alltid om lov innan de går upp. Men när de väl vill komma upp är det såå mysigt. Men vi kan även ha mysstunder på golvet.

Idag har hundarna haft sov/mysstund med husse i sängen, medans jag har fixat frukost på sängen.

Frukost till husse, alltså!

Vadå, så du menar att dina stackars hundar inte får frukost på sängen!? :eek: :cry:

Nästan så du borde anmälas. Hmpf :mad:

nja, där går gränsen. :crazy: Slafsiga köttben/färskfoder är inget jag gärna delar lakan med. :eek:

Nä köttben i sängen är inget att rekommendera. Eftersom våra hundar har fri tillgång till att ligga isängen så väljer dom ofta att ligga där och gnaga på sina ben eller leka med leksakerna, eller ännu värre ha en brottningsmatch så kuddarna flyger och påslakanet flyger av täcket. Jag försöker förklara för dem att i sängen sover man men det gäller ju bara när det finns människor i rummet!!!!

Äsch, så petig du är :angel:

(Säger hon som inte har hunden i soffan, och han har inte tillträde till sovrummet ens.....)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 405
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410
  • Artikel Artikel
Dagbok I maj 2009 bestämde jag och min dåvarande sambo oss för att köpa en hund, en stor hund. Ett par veckor senare hittade jag en annons på...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama