Ont i magen?

R

Red_Tee

Kastar ut en fråga till er, min häst reagerar och blir sur när man nuddar/ trycker på bakre delen av buken, precis framför flankerna.

Vad sitter där? Någon som har erfarenhet av samma problem eller vad kan vara?

Inget tjaffs om att jag skall ringa veterinär, har gjort detta, förklarade problemet grundligt men de ville jag skulle vänta till måndag och prata med en annan :crazy:

Så när jag ändå skall vänta så passar jag på att fråga lite här.

Sv: Ont i magen?

Många hästar är kittliga där, och även normalt okittliga hästar kan reagera på pälssättningen med att bli mer beröringsömma/kittliga och 'griniga'.

Så har min häst alltid varit å eftersom han nu varit så i 10år och forf lever så oroar jag mig inte så mkt=)

Han är bara kittlig där och blir extra känslig där vid pälssättning.

men detta handlar om att min häst har haft dessa problem väldigt länge, jag vet att de kan bli kittliga och stingsliga vid pälssättning men han har reagerat vid beröring på mage med flera ställen flera gånger?
Han ömmar även vid tryck på ryggen.

Jag har veterinärer ute för detta flertal gånger men de säger int eså mycket, är ju såklart orolig för min häst, vill ju inte den skall lida i onödan.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 992
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 312
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 133
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka