Ont i magen..

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cessan

Hej!

Hade velat ha lite hjälp av er som har varit/är gravida.. Jag har får ibland som knivhugg nere i undre delen av magen (vet inte vad som sitter där men kanske äggstockarna:confused: ). Det gör oftast ont på höger sida men kan även komma på vänster ibland. Det gör otroligt ont men går över på några sekunder efter att jag slappnar av. Kommer när jag t ex vänder mig i sängen, hostar, nyser mm, alltså inte vid något speciellt ansträngande. Vaknade i natt av att jag vände mig i sömnen (har ryggproblem så jag sover dåligt och rör mig mkt..) och skrek rätt ut för det gjorde så ont. Ska till Bm på fredag och tänkte höra med henne men känner nu att jag börjar bli orolig så jag frågar här om jag ska ringa innan eller detta är något normalt.. Är ju första barnet.. Är i v 24+6

Tacksam för svar..
 
Sv: Ont i magen..

Jag har precis likadant. Det känns som att man får en kniv i magen, och man skriker rakt ut.

Min BM sa att det är livmoderns ligament som smärtar.
 
Sv: Ont i magen..

Precis som Mysgrisen säger så låter det som ligamenten, gör ont så in i h*lvete men är inte farligt. Ta några djupa andetag och slappna av så går det över, men det skadar ju inte att fråga BM heller.

Lycka till!
 
Sv: Ont i magen..

Ligamenten antagligen. Det har jag haft hela tiden. Och det hugger verkligen till. Oftast när jag är avslappnad som när jag ligger i sängen eller soffan och vänder på mig, eller när jag spänner mig vilket innebär att jag inte kan promenera ute nu, det är för halkigt.
Eller lyfter nåt, det är obehagligt men inte farligt. Men hör med BM för säkerhetsskull.

Jag är i v. 26 så jag är bara lite före dig. :)
 
Sv: Ont i magen..

Samma för mig.
Det är inget farligt. Men det gör förbannat ont.
Får ofta så när jag nyser eller rör mig plötsligt.
 
Sv: Ont i magen..

jag har också väldigt liknande smärta, men istället på vänster sida, så jag var nere och hollade hos mvc, dom tryckte och kände lite, jag fick beskriva hur det kändes och dom kom fram till att det var ligamenten som gjorde ont, hon sa att man kan jämföra det med att dom spänns ut som ett gummiband, och då är det inte så konstigt att det gör ont.
 
Sv: Ont i magen..

Har precis likadant! (Är i v 20) Blev orolig och sökte faktiskt akut (första barnet och löjligt orolig när det gör ont...) för att det gjorde så helvetiskt ont. Har ett stressigt jobb också så jag var rädd att det var allt för kraftiga sammandragningar eller något annat skumt.

I alla fall, jag fick träffa en trevlig men stressad läkare som efter att ha klämt och känt på mitt bäcken hävdade att jag har förstadiet till foglossning och det är därför det gör så sabla ont.

Fast rida skulle jag fortsätta med så länge jag kunde, när det började göra för helvetiskt ont kunde man sätta in akupunktur.

Blev inte mycket klokare av det tycker jag. Men jag hoppas att det precis som de andra beskriver faktiskt "bara" är ligamenten på dig och på mig.
 
Sv: Ont i magen..

Svarar alla..

Tack för alla svar!

Det låter ju skönt att det är "vanligt" och inget farligt! Ska ändå höra med bm på fredag men nu känner jag mig lugnare igen. Tack så jätte mkt! Gör ju som sagt skit ont men då det går över snabbt så for man väl så ut dessa månader.. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 827
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 283
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp