Ont i knäna

T

Tiiilda__

Hur allvarligt är det egentligen med en ledinflammation antingen i knä eller kota??

Om det är en häst som inte visar sig halt för vet. på rakt spår.. Kunnat tävla LB hopp, och gått terräng mm.. nyss...
Visar sig inte vid ngt tillfälle halt.. Kan det vara ngn ledinflammation då, eller gör det "för ont"?
Finns det ngt annat det kan vara för att en häst ska ha ont i knäna?

Sv: Ont i knäna

Hur allvarligt är det egentligen med en ledinflammation antingen i knä eller kota??

Om det är en häst som inte visar sig halt för vet. på rakt spår.. Kunnat tävla LB hopp, och gått terräng mm.. nyss...
Visar sig inte vid ngt tillfälle halt.. Kan det vara ngn ledinflammation då, eller gör det "för ont"?
Finns det ngt annat det kan vara för att en häst ska ha ont i knäna?

Du skriver lite för lite. Vad är det som är problemet? Vaddå kunnat gå LB hopp och terräng?
Enligt min erfarenhet så kommer oftast ledinflammationer av fel/snedbelastning, vilket oftast orsakas av något annat än just själva inflammationen. Min häst gick ifrån att vara "låghalt" på ena fram till att vara både låg och höghalt på båda fram och höghalt på båda bak inom loppet av några månader. Vi behandlade iflammationerna gång på gång, helt förgäves innan man fann pålagringar på halskotepelarna. Se till att komma till en bra klinik och utred hela hästen.

Jag menar det att jag har hållt på å tävla och det har inte märkts ngt på hästen då. Å då har jag juh ändå hoppar upp mot 110.. Och det var bara ngn vecka jag tävlade flt å då var det juh inget med den besiktiningen.. För hon är inte halt.. Men kan det vara ngn ledinflammation ändå?

Bara undrar.. Har en jättebra klinik som jag ska till om 3 veckor :smirk:

Jag menar det att jag har hållt på å tävla och det har inte märkts ngt på hästen då. Å då har jag juh ändå hoppar upp mot 110.. Och det var bara ngn vecka jag tävlade flt å då var det juh inget med den besiktiningen.. För hon är inte halt.. Men kan det vara ngn ledinflammation ändå?

Bara undrar.. Har en jättebra klinik som jag ska till om 3 veckor :smirk:

Vem säger att hon har ont i knäna? Hur märker ni det?

Knäledsinflammationer är luriga - ledinflammationer över huvudtaget.

...och är hältan dubbelsidig så behöver det inte alls synas.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 316
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 525
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka