Wille
Trådstartare
Jag har fått ont i fötterna sedan några månader tillbaka. Det började i samband med att jag började använda skyddsskor. När jag under ett par veckor slapp skyddsskorna så minskade värken. Jag har kopplat ihop värken med användningen av skorna men det kan ju också vara att jag går mer än vanligt när jag behöver använda skorna. Men jag har ju kunnat stå och gå mycket förut utan att få ont. Det gör mest ont på morgonen då jag kliver upp och börjar gå. Men det gör generellt ont när jag går också. Jag misstänker att fötterna är lite svullna eftersom jag fått ställa om ett par sandaler jag har.
Jag undrar om det är skorna det är fel på eller om det är fetma och mycket gående som är problemet. Jag har ett par gelsulor i skorna men upplever inte att de hjälper. Borde jag prova kompressionsstrumpor? Var köper man såna och finns det för riktigt grova vader?
Jag ska ut på praktik nu i fyra veckor och bävar för att jag kommer att behöva stå och gå mycket. Det kommer att bli plågsamt om jag ska ha ont i fötterna. Smärtan sitter under fötterna.
Någon idé om vad som är fel och hur jag kan åtgärda det?
Jag undrar om det är skorna det är fel på eller om det är fetma och mycket gående som är problemet. Jag har ett par gelsulor i skorna men upplever inte att de hjälper. Borde jag prova kompressionsstrumpor? Var köper man såna och finns det för riktigt grova vader?
Jag ska ut på praktik nu i fyra veckor och bävar för att jag kommer att behöva stå och gå mycket. Det kommer att bli plågsamt om jag ska ha ont i fötterna. Smärtan sitter under fötterna.
Någon idé om vad som är fel och hur jag kan åtgärda det?