Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det fler här som kan få ont på utsidan ankeln efter ett pass med mycket lättridning eller fältsits?
Tänkte väl mest se om det är en vanlig överansträngning bland ryttare eller om det bara är jag som är en överkänslig klenis
Har iofs inte stukat foten men ett antal väl placerade hovar på ena foten har lett till att det är väldigt dålig blod cirkulation i den foten och det leder till att tårna och halva foten domnar av då jag rider, blir värre då det är kallt och då jag inte rör så mycket på foten. Bästa tipset är att rida utan stigbygel då du skrittar länge, inte hela tiden men några minuter åt gången.Jepp! Har haft ett par rejäla stukningar i höger fot som gör att det både kan göra rejält ont i det område som bilden visar. Men foten kan oxå domna bort helt om jag tex skrittar länge och inte rör på foten så mycket som vid tex lättridning.
Har även lyckats stuka foten i stigbygeln pga uttänjda ledband.
Red med lindad fot ett tag då det var för jobbigt och har nu jobbat upp styrkan igen. Men vid hoppning eller ridning med mycke galopp så lindr jag fortfarande för extre stöd.
Har iofs inte stukat foten men ett antal väl placerade hovar på ena foten har lett till att det är väldigt dålig blod cirkulation i den foten och det leder till att tårna och halva foten domnar av då jag rider, blir värre då det är kallt och då jag inte rör så mycket på foten. Bästa tipset är att rida utan stigbygel då du skrittar länge, inte hela tiden men några minuter åt gången.