Ont i benen...

skuggan_

Trådstartare
Min häst har ont i benen, jag undrar om nån vet nån bra salva eller linement som kan lindra hans smärta?:confused:

Sv: Ont i benen...

Det går inte att svara på om du inte beskriver symptom, vad du gjort hittills för att komma tillrätta med problemet osv.

Och givetvis antar jag att du kontaktat veterinär i första hand och fått konstaterat att det inte är något veterinär kan göra något åt?

Ja vi har varit på en trav klinik där veterinären sa att han inte skulle ha ont efter medecinen men han hade inte rätt så jag tror att vi får avliva min prins:cry::( Jag använde arnika ett tag men han har så känsliga ben att han fick stora sår av arnikan.

Kanske han fick fel medicin. Jag hade inte gett upp så lätt utan fortsatt att försöka. Kanske att du redan har kontaktat någon och fått negativt svar. Tråkigt när de har ont!

Min pålle har oxå haft ont i benen , men inte säkert samma ont som din häst de går ju inte veta eftersom du inte beskriver de4t närmare men jag använde iaf, åå just nu kommer jag inte å vad den heter men det är en svart burk , som kostar liteöver 100 kronior, kanske hjälper lite xD dom har den på hööks iaf :) sen masserade jag in det på benen, funkade fint på han iaf :)

Det var nog ett knapplån, va. Antar att du skrev till ts. Du menar förmodligen Skillingarydsalvan (eller liknande). Kan inte tro att det skulle hjälpa mot värk i benen men massagen tror jag säkert kan göra susen.

Negativa svar har jag fått ja men samtidigt vill jag inte ta bort han, han har haft en svår skada i ena fram benet. Grejen är den att han kan inte trava ett steg han bara slänger utåt med benen. Han har ont i fram benen, i bakbenen och även ryggen, jag har behandlat ryggen några gånger och det tycker han är jätteskönt!:p
Men ja tänker förtjänar han å gå runt med ont i alla benen har är 17 blir 18 i år han togs bort från travet pga en skada i benet men när jag fick han gick han jättebra.

"Ont i benen" kan innebära vad som helst, du får nog beskriva problemet lite noggrannare för att få hjälp.

Är det en ledinflammation, en senskada, sårskada (exakt var isf?) eller muskelskada?

höger fram en senskada slutar vid knät å går neråt. Bakbenen vet jag inte men troligts vi förslitnings skador med tanke på att han e gammal travare.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 961
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka