Önskar du dig också en vovve..

Z

Zabel

mer än ngt annat, men kan av ngt skäl inte ha det? :(
Jag skulle så himla gärna vilja ha en egen hund. Men mamma vägrar totalt! :( [Som tur är har jag en kisse och två kaniner!] Jag brukar få passa mammas kompisars hundar ibland. Känner du likadant, eller typ att nån i din familj är allergisk eller ngt?
 
Sv: Önskar du dig också en vovve..

varför inte ta kontakt med närmaste hundungdomsgrupp? och/eller annonsera om att du gärna promenerar med folks hundar? hur gammal är du?
 
Sv: Önskar du dig också en vovve..

jag känner väl samma sak, förutom att jag vill ha en häst (en hund har jag nyss skaffat mig)... Och jag har iof en häst, men jag vill ha en till och har inte råd :(
 
Sv: Önskar du dig också en vovve..

Jag vill ha en hund, men vi har inte tid.
Både jag och min sambo jobbar skift, vi har redan två katter
och så har ju jag häst. Så det finns helt enkelt inte tid.

:cool:

Lisa, som inser att tiden inte räcker till.
 
Sv: Önskar du dig också en vovve..

Jag vill bara påpeka att det är ett jättestort ansvar som kommer tillsammans med en hund. Jag går på ett gymnasie med hundinriktning, och där är det verkligen hund 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Men jag tycker det är hur kul som helst! Dock får man vara beredd på att prioritera bort en del saker, man kan inte bara sticka iväg hemifrån i flera timmar och tro att hunden klarar sig själv.
Men bor du hemma kanske dina föräldrar kan hjälpa dig.
Jag föreslår också att du skriver en annons i tidningen eller liknande om att du kan tänka dig att vara hundvakt. Då får du en chans att spendera mer tid med djuren. Det är alltid en början.
Lycka till!
 
Sv: Önskar du dig också en vovve..

Jag väntade tills jag var "vuxen" ( gått ut skolan och jobbat ett tag) innan jag köpte hund. Har också alltid velat ha hund men fick inte då min bror var allrgisk och min mamma ville inet att vi skulle skaffa hudn för tidigt pga att mång barn, ungdomar tycker det är roligt med en valp och sen tröttnar på hunden. man får inte glömma att tänka på att en hund är som ett barn och tar mycket tid. Det är inget man skaffar sig och sen missunnar tycker jag. har man tagit sitt ansvar så får man sköta det även efter den är vuxen. Köpte tillslut en pudel som även min bror tål och kan passa.
 
Sv: Önskar du dig också en vovve..

Vi har en hund i familjen. Men jag ville ha en egen hund som var mer träningsvillig och som jag kunde tävla med.
Familjehunden hade jag nästan helt eget ansvar för, så därför visade jag ju väldigt tydligt att jag visste vad det handlade om, och att jag klarade det.
Ändå tog det TVÅ ÅR innan jag tillslut fick godkännande att (själv) köpa en till hund. Då var jag 16 år.
Som tidigare nämnts ÄR det väldigt tidskrävande att ha hund, och man blir väldigt uppbunden. Man kan inte bara gå hem till en kompis efter skolan, nej då måste man ut med hunden, ALLTID utan undantag.
Hunden måste ut på morgonen innan skolan, på dagen(det måste man fixa så det löser sig när man är i skolan. Hunden bör inte vara ensam hela dagen när man är i skolan!), på eftermiddan och kvällen. Även när det spöregnar och är kolmörkt, eller tio minutsgrader.

Nu låter jag väldigt negativ, men det är verkligen mycket jobb med en hund, det ska man vara medveten om. Du ska också ha i åtanke att du kommer få mer och mer i skolan, som kommer ta mycket tid.

Men som andra skrivit, så tycker jag verkligen att du ska ta kontakt med en hundungdomsklubb(man kan vara med utan hund!) så att du kan lära dig, och sen kanske hjälpa någon att gå ut med en hund ett par gånger i veckan eller så.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 774
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 915
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp