Önska sig presentkort i bröllopspresent

Krati

Trådstartare
Hej!
Jag och min sambo ska gifta oss i juli och jag har tänkt att vi skulle önska oss presentkort på Ikea av gästerna, jag undrar bara HUR formulerar man detta utan att låta otrevlig eller girig??

Vi har hänvisat alla presentfunderingar vidare till någon annan... så slipper vi försöka klura ut samma sak! :angel:

Men något i stil med:
Har ni några funderingar angående presenter skulle vi vara jätteglada om ni vill bidra till att inreda vårt hem, lämpligast genom presentkort på IKEA.
Typ?

Vi har hänvisat alla presentfunderingar vidare till någon annan... så slipper vi försöka klura ut samma sak! :angel:

Men något i stil med:
Har ni några funderingar angående presenter skulle vi vara jätteglada om ni vill bidra till att inreda vårt hem, lämpligast genom presentkort på IKEA.
Typ?

Haha, ja, det hade vart skönt o slippa.. ;)
Ja men det lät ju bra! Tack så mycket :)

Hej!
Jag och min sambo ska gifta oss i juli och jag har tänkt att vi skulle önska oss presentkort på Ikea av gästerna, jag undrar bara HUR formulerar man detta utan att låta otrevlig eller girig??

Ska man hålla strikt på etiketten är inte presentkort lämpligt att önska sig. Men @nejlica s formulering var väldigt bra.

Kan ni inte göra en lista på det ni vill ha på Ikea online och så får de som köper en vissa sak markera det? Så gjorde min kusin när hon gifte sig, det var väldigt smidigt. Är det något som är dyrare kan ju flera av gästerna gå ihop och köpa det.

Ska man hålla strikt på etiketten är inte presentkort lämpligt att önska sig. Men @nejlica s formulering var väldigt bra.

Kan ni inte göra en lista på det ni vill ha på Ikea online och så får de som köper en vissa sak markera det? Så gjorde min kusin när hon gifte sig, det var väldigt smidigt. Är det något som är dyrare kan ju flera av gästerna gå ihop och köpa det.

Fast är det egentligen strikt enligt etiketten att ha en önskelista alls som brudpar?

Jag skulle köra på nejlicas formulering. Sen är ju presentkort lite känsligt då det så tydligt visar exakt vad givaren betalt - så några alt är nog bra.

Jag ger gärna presentkort. När bror gifte sig så gick vi ihop jag, mamma och pappa om ett presentkort som kunde användas för att köpa ny diskmaskin. Kändes bättre än köpa en diskmaskin - är ju individuellt vad man föredrar för funktioner och sort osv.

"Den bästa gåva du kan ge oss är din närvaro på vårt bröllop. Skulle du utöver det vilja ge oss något mer så blir vi särskilt glada över presentkort på IKEA."

Vill man sedan undvika att folk behöver visa vad de betalt kan man ju ha en fin låda för presentkorten på ev presentbord (och då ställa lyckönskningskort bredvid).

Liknande trådar

Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
340
Senast: Acto
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 707
Senast: vilde
·
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 245
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info