Jozze
Trådstartare
Jag brukar rasta en kompis hundar och skulle idag gå två vändor med dem. Under den andra vändan beslöt jag mig för att gå lite längre än vad jag brukar, för att hundarna skulle få lite omväxling och inte gå samma promenad som tidigare. På vägen går jag förbi en kille och en tjej i 30-årsåldern, som verkar vara på väg att spela in något radioprogram (de hade hörlurar och en mikrofon). De har två gula labradorer med sig som lugnt och stilla sitter respektive ligger bredvid personerna. Jag kortar kopplet på "mina" hundar och håller dem på höger sida så att jag är mellan dem och labbarna. Plötsligt skriker en hund till och jag tror först att jag trampat på en av "mina" hundar (små papilloner), men hör då ett högt "Nej! Fy!" och ser att killen tagit tag i den liggande labradorens öra och rycker i det. Labradoren tjuter sammanlagt tre, fyra gånger och han drar i det en extra gång trots att vi är två meter därifrån och hunden ligger ner på sin plats. Jag antar att den rest sig lite för att nosa åt "mina" hundars håll, men det var ingenting jag märkte trots att jag gick förbi relativt nära.
Var inte detta en väldigt överdriven bestraffning? Hade det inte räckt med ett ryck i kopplet och ett bestämt "Nej!" eller "Fy!", och inte tre, fyra örondragningar. Man ska väl för 17 överhuvudtaget inte dra hundarna i öronen?!
Blev så arg när jag gick därifrån, men det kändes inte som att jag kunde göra så mycket åt det hela... Måste lära mig att börja säga ifrån! Eller ska jag strunta i att lägga mig i andras hunduppfostran?
Var inte detta en väldigt överdriven bestraffning? Hade det inte räckt med ett ryck i kopplet och ett bestämt "Nej!" eller "Fy!", och inte tre, fyra örondragningar. Man ska väl för 17 överhuvudtaget inte dra hundarna i öronen?!
Blev så arg när jag gick därifrån, men det kändes inte som att jag kunde göra så mycket åt det hela... Måste lära mig att börja säga ifrån! Eller ska jag strunta i att lägga mig i andras hunduppfostran?