M
mesklover
Hej, jag vet inte om jag placerat tråden i rätt forum men...jag har ett litet problem med min ridning. På grund av en ridolycka för drygt ett år sedan har jag blivit feg i min ridning. Detta ger sig uttryck i att jag i dressyr inte alltid vågar driva hästen framåt så mycket som jag borde, och i hoppningen lite samma sak. Jag är helt enkelt rädd för att om det går för fort kommer hästen busa alternativt jag förlorar kontrollen och ramlar av. Hela problematiken handlar om att jag är rädd för att ramla av och skada mig (som jag gjorde i ridolyckan, ramlade av och fastnade i stigbygeln en stund...)
Det här stör mig något enormt. Ofta tänker jag innan ridlektionen att "nu j*vlar ska jag rida jättebra och driva på ordentligt osv" men sen när jag sitter på hästen så blir jag plötsligt fegare, och fegheten leder till att jag rider sämre, vilket leder till att jag blir missnöjd med mej själv och känner mig sämst i världen på att rida. Som ni förstår har det blivit till en ond cirkel för mig. För jag märker så tydligt att de flesta felen jag gör, gör jag för att jag är feg. Hade jag inte varit feg hade jag ridit mycket bättre.
Är det någon som har några tips på hur jag ska få bort min feghet? Är det någon som varit med om samma sak som jag?
Tacksam för svar!!
Det här stör mig något enormt. Ofta tänker jag innan ridlektionen att "nu j*vlar ska jag rida jättebra och driva på ordentligt osv" men sen när jag sitter på hästen så blir jag plötsligt fegare, och fegheten leder till att jag rider sämre, vilket leder till att jag blir missnöjd med mej själv och känner mig sämst i världen på att rida. Som ni förstår har det blivit till en ond cirkel för mig. För jag märker så tydligt att de flesta felen jag gör, gör jag för att jag är feg. Hade jag inte varit feg hade jag ridit mycket bättre.
Är det någon som har några tips på hur jag ska få bort min feghet? Är det någon som varit med om samma sak som jag?
Tacksam för svar!!