Omstoppning av sadel

I

Isidor

min sadel har blivit baksutten så jag tänkte stoppa om den. men är det bara att lämna in till en sadelmakare så stoppar dom om den . men hur vet dom att det blir rätt ????????

Det bästa är ju att du ber sadelmakaren komma ut och kolla på din häst och så att han eller hon får se hur mcyket som ska stoppas om, ibland är det ju så att det behövs fram också, en sadelmakare kan aldrig veta hur mycket h*n ska stoppa i. Det är som att köpa skor till någon utan att veta storleken på fötterna och inte ha med sig dens fötter, stort sett omöjligt :p

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: super
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
625
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv