Omskolning.

M

MissCrazy

Vill gärna ha lite råd/tips/info från er som har omskolat galoppörer till rid/ - hopp/dressyr hästar. Skriv allt ni kan. : )

Finns det redan en sådan här tråd så får ni gärna länka den.

Sv: Omskolning.

Nog måste här väl finnas nån som har en liten mästerhoppare i stallet som ni lagt ner en massa tid på att omutbilda från galoppbanan?

sök sök sök, finns massa trådar om det här!! ;) Sök på t.ex. omskolning eller ridhästar eller liknande så får du säkert napp! :)

MissCrazy skrev:
Nog måste här väl finnas nån som har en liten mästerhoppare i stallet som ni lagt ner en massa tid på att omutbilda från galoppbanan?

Bla jag har svarat tidigare och om du söker på "omskola" tror jag du hittar mycket. (Har varit en hel del trådar, så det är lätt att hitta)

Men tänk inte omskola så mycket, det är inte så dramatiskt. Tänk att du har en häst som är riden men inte i dressyr eller hoppning olch utgå från det. Kanske är hästen dessutom redan dressyrriden eller hoppad, en del är det.

Tänk att du har en känslig häst och är du van att rida halvblod tex kanske dina hjälper måste anpassas lite. Du kan rida med små signaler, mer säte än ben, lätt hand!

Lycka till!

Har ett 9-årigt sto hemma som vi har till avelssto som jag tänkte rida lite till hösten. Hon har dock inte gått på bana sedan 99 och tvivlar på att hon ens blivit riden sen dess bara longerad och hagen.Hon har haft 5 föl sammalagt och är världens snällaste i stallet och hagen. Nån som har lite tips hur jag ska gå till väga för att kunna rida henne. Hon behöver ju så gott som omskolas men hon har ju inte blivit riden på 7 år så de blir nog mer inridning än omridning. tacksam för svar.

holmaracing skrev:
Har ett 9-årigt sto hemma som vi har till avelssto som jag tänkte rida lite till hösten. Hon har dock inte gått på bana sedan 99 och tvivlar på att hon ens blivit riden sen dess bara longerad och hagen.Hon har haft 5 föl sammalagt och är världens snällaste i stallet och hagen. Nån som har lite tips hur jag ska gå till väga för att kunna rida henne. Hon behöver ju så gott som omskolas men hon har ju inte blivit riden på 7 år så de blir nog mer inridning än omridning. tacksam för svar.

Är inte du "galopptränare" eller om de var så att du red in dina hästar inför proffsträning? :confused: Då borde du väl ändå ha den kunskapen?:crazy:

Liknande trådar

Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Emma-pemma
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
571
Senast: Mli
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 186
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 407
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar