Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du alltså den här hästen, och den triangelmärkta hopphäst du skrev om i en annan tråd?Jag har en travhäst som är under inskolning för att bli ridhäst.
Han har varit helt låst i ena sidan i frampartiet och har därför lagt över tyngden .mm
Finns de någon som har bra tips på hur man tränar en travare ex. Med galoppen eller trava sakta??
Bomba med tips
Jag förstår inte din fråga ”hur högt ska man jobba honom”. Jag hade tränat en sådan häst mycket från marken, den skall slippa att ha en ryttare på ryggen medans den ställer om sin balans från att springa fort till att röra sig mer långsamt.Rider för tränare men tycker inte han utvecklas då han inte klarar av att bygga muskler.
någon som har ett bra tips till grunden, hur högt ska man jobba med honom och vad är enklaste sättet?
Om hästen inte bygger muskler är det något som är väldigt fel. Ta hästen till en veterinär för att utesluta skada/sjukdom (speciellt med tanke på att du upplever honom som låst i framdelen, det kan bero på att han har ont) och se över foderstaten med hjälp av en kunnig person.Rider för tränare men tycker inte han utvecklas då han inte klarar av att bygga muskler.
Rid ut i skogen och bygg upp din häst. Att trampa över stock och sten, upp och ner för backar ute naturen i skritt på halvlånga tyglar är förlösande övningar för de flesta hästar.Jag har en travhäst som är under inskolning för att bli ridhäst.
Han har varit helt låst i ena sidan i frampartiet och har därför lagt över tyngden .mm
Finns de någon som har bra tips på hur man tränar en travare ex. Med galoppen eller trava sakta??
Bomba med tips
Varför inte?Min tränare arbetar inte med travare!!
Vi har kommit ganska långt men de börjar gå segare nu
Hur menar du "arbetar inte med travare"? travare är en häst precis som alla andra som har sina styrkor och svagheter, jag har aldrig träffat en riktig tränare som inte kan hålla lektion och få ryttare och häst att utvecklas pga hästens ras.Min tränare arbetar inte med travare!!
Men du skrev ju att du rider för tränare? Förstår inte vad du menar. Träna för en tränare med travaren istället för din triangelmärkta hästMin tränare arbetar inte med travare!!
Konstigt synsätt från tränaren. Jag har ridit för fd landslagsryttare i dressyr med min kallblodstravare, det var inga konstigheter och jag fick väldigt bra hjälp.Min tränare arbetar inte med travare!!