Omplacering?

Bubble

Trådstartare
Nu kommer jag med en till hundfundering :D
Jag har kommit fram till att jag nog inte kommer ha tid för att träna upp en valp, går ju skolan och så, är ledig max 2 veckor i sträck och antar att det tar bra mycket längre tid än så med allt?

Jag går ju i skolan så är hemma rätt mycket på dagarna, men hunden måste ändå kunna vara ensam någon timme när jag har föreläsningar/lektioner och så.

Så därför tänkte jag på en omplaceringshund :) Har hittat en av den rasen jag gärna vill ha (welsh springer spaniel) som är 7 månader gammal. Men den kanske är väldigt mycket valp då fortfarande?

Tänkte ringa och fråga iaf men är nervös, de kanske inte alls vill omplacera till någon som ska ha sin första hund :crazy:
Jag har ju hjälp och så jag kan få och vill verkligen göra mitt bästa med hunden.

Lite tips någon bra/dålig ide? :)

Sv: Omplacering?

Mitt råd är att leta upp en 2-3årig hund, med bra allmänlydnad och så. En problemfri hund helt enkelt, och det brukar de flesta vara som omplaceras seriöst pga tidsbrist etc.

Sv: Omplacering?

Jag håller med squarepants, 2-3 år som yngst. En 7mån kan du inte lämna ensam flera timmar och absolut inte redan efter två veckor.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 583
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka