Omplacering, kontrakt?

Sv: Omplacering, kontrakt?

Sålt är sålt.

Jag har har ett kvitto på att jag har köpt hunden för x kronor av förra ägaren.
Vad jag vill göra med den är helt upp till mig. Jag har ingen kontakt med tidigare ägare, hade sporadisk i början men kände att jag inte hade någon rapporteringsskyldighet.

Förra ägaren/ägarna har träffat sin hund en gång på hundutställning, sedan jag köpte den. Konstaterade att det kändes mycket märkligt och de tyckte nog att det var jobbigt för de har inte föreslagit fler möten eller tagit kontakt mer efter det.

När folk börjar ställa krav på att de ska få komma och hälsa på och jag vet inte allt, då brukar jag dra mig ur. Har sett alldeles för mycket galenskap både i häst & hundvärlden för att ens hoppas på att sådana avtal fungerar. Har hört om några undantag där det har fungerat men sett mer elände och bråk än det är värt.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 729
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 278
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 766
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
2 002
Senast: Olymp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka