Omplacera?

Slyntrollet

Trådstartare
Sitter här med en enda gnagande tanke i huvudet...ska jag försöka hitta ett nytt hem till min hund?

Sedan det tog slut mellan mig och min fästman har jag gjort allt för att lappa ihop en bra vardag åt min lille gris, blandannat gav jag upp min underbara bostadsrätt(ej såld, syrran tog över) och flyttade till staden jag pluggar i, för att ha mer tid till hunden.
Jag skippar föreläsningar och lägger ned massvis med tid på aktivering och promenad..
Men jag räcker verkligen inte till, är alltid trött och hunden uttråkad, det blir ju inte bättre av att jag numera har ca 2000 kr att leva för efter alla fasta utgifter..:crazy:

Vet ju att min hund förtjänar en matte/husse med mer tid och pengar, men var hittar man en bra sådan till en "pitbull"...??

sitter med sån ångest och är så besviken på mitt X som är arbetslös, men som vägrar hjälpa mig öht. Erbjöd mig toch med att BETALA honom för att passa hunden under mina långa dagar, men trots att han inte har någon inkomst så vägrar han (troligtvis för att "straffa" mig..att hunden är den som lider av det skiter han i..)

hjälp?

Sv: Omplacera?

Du kanske kan skaffa dagmatte :) Någon som bara kan vara med hunden på dagarna och ta lte promenader. Så räcker det om du aktiverar lite eller tar en lånpromenad när du kommer hem :)

fast det är nog ganska orimligt med tanke på hennes ekonomi tyvärr :( stackarn. om hon inte hittar nån sjukskriven som älskar hundar och vill ta hand om den bara för att den älskar hundar och bara vill ah en symbolisk summa. men de växer ju inte på träd direkt.
och det lär inte vara kul och omplacera den då den är av en ras som ofta får vandra till och från folk mest hela tiden. jag skulle må skitdåligt av att omplacera min amstaff när jag vet hur folk är. säljer för minsta lilla för att dom inte har tid eller att hunden är krävande..

Du kan inte få lite hjälp på dagarna då med aktivering, promenader osv, så blir det lättare att fokusera på skolan?

Eller hitta en bra fodervärd som kan ha hunden ett tag tills allt löst sig, så får du ju lite mera tid att tänka efter om du vill behålla hunden eller måste göra dig av med den.

Fy så jobbigt, lider med dig och hoppas att allt löser sig till det bästa för både dig och vovven:)

Så han hjälpte dig alltså med aktivering osv innan? Va konstigt att vända hunden ryggen för att ni inte längre är ihop (av ditt x menar jag)

Jobbig situation du hamnat i och jag kan väl bara råda dig till att du själv måste känna om det ens är genomförbart att ha kvar din hund. Som ngn annan sa, finns det inte ngn som hunden känner som kanske kan ha honom ett tag tills dess att du kanske har en bättre situation? Vore ju tråkigt om du omplacerar och sen visar det sig att allt löste sig och du hade kunnat ha honom.

Kanske inte direkt ett hjälpande inlägg men eftersom jag inte är i din situation är det svårt att tänka sig hur man skulle gjort och kännt. Jag hoppas det löser sig!!

det har jag tyvärr inte råd med då det skulle äta upp alla mina matpengar, har bara ca 200 att leva för efter räkningar etc.:(

fast det är nog ganska orimligt med tanke på hennes ekonomi tyvärr :( stackarn. om hon inte hittar nån sjukskriven som älskar hundar och vill ta hand om den bara för att den älskar hundar och bara vill ah en symbolisk summa. men de växer ju inte på träd direkt.
och det lär inte vara kul och omplacera den då den är av en ras som ofta får vandra till och från folk mest hela tiden. jag skulle må skitdåligt av att omplacera min amstaff när jag vet hur folk är. säljer för minsta lilla för att dom inte har tid eller att hunden är krävande..

precis min åsikt, när vi köpte honom så var vi medvetna om det problemet och nu sitter jag här med världens sötaste som inte har stora chanser att få ett bra hem...

synd att det inte var i nrkpg du bor, hade kanske kunnat hjälpa till lite på onsdageftermiddagar om det inte varit detta avstånd:crazy:

hoppas det löser sig för dig iaf;)

Så han hjälpte dig alltså med aktivering osv innan? Va konstigt att vända hunden ryggen för att ni inte längre är ihop (av ditt x menar jag)

Jobbig situation du hamnat i och jag kan väl bara råda dig till att du själv måste känna om det ens är genomförbart att ha kvar din hund. Som ngn annan sa, finns det inte ngn som hunden känner som kanske kan ha honom ett tag tills dess att du kanske har en bättre situation? Vore ju tråkigt om du omplacerar och sen visar det sig att allt löste sig och du hade kunnat ha honom.

Kanske inte direkt ett hjälpande inlägg men eftersom jag inte är i din situation är det svårt att tänka sig hur man skulle gjort och kännt. Jag hoppas det löser sig!!

jadå, när vi var tillsammans( vi var ihop i 3 år) så gick han hem på lunchen och rastade honom, vi delade hyfsat lika. Men han har helt struntat i Dante sedan i dec och på så sätt verkligen satt mig i skiten.

ja, det skulle kännas mycket tungt att ha omplacerat honom och sedan inse det, men ändock: hellre att han får det bra än att jag får behålla honom..även om det gör ont:cry:

Ingen här som vet om var det är lämpligt att lägga ut en annons om fodervärd/omplacering? Blocket går ju bort direkt iaf!

Prova att sätta en annons i corren att du söker dagmatte.
Corren har jag märkt är ett bra medium.

Jag har haft två riktiga sådana perioder med min hund, den första pga separation, den andra pga sjukdom. När jag separerade ställde vovvens uppfödare upp och tog hand om honom i drygt sex veckor :bow: så att jag kunde få ordning på tillvaron(vet dock inte om du har någon vettig uppfödare att vända dig till). När jag blev sjuk kunde mamma ta hand om jycken i de månader som jag inte hade möjlighet att vara någon vettig matte. Du har ingen familjemedlem eller kompis som kan ställa upp ett tag bara så att du får möjlighet att hämta andan lite och fundera över situationen utan att det är akut?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 734
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 119
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 374
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 881
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10