Omplacera?

Slyntrollet

Trådstartare
Sitter här med en enda gnagande tanke i huvudet...ska jag försöka hitta ett nytt hem till min hund?

Sedan det tog slut mellan mig och min fästman har jag gjort allt för att lappa ihop en bra vardag åt min lille gris, blandannat gav jag upp min underbara bostadsrätt(ej såld, syrran tog över) och flyttade till staden jag pluggar i, för att ha mer tid till hunden.
Jag skippar föreläsningar och lägger ned massvis med tid på aktivering och promenad..
Men jag räcker verkligen inte till, är alltid trött och hunden uttråkad, det blir ju inte bättre av att jag numera har ca 2000 kr att leva för efter alla fasta utgifter..:crazy:

Vet ju att min hund förtjänar en matte/husse med mer tid och pengar, men var hittar man en bra sådan till en "pitbull"...??

sitter med sån ångest och är så besviken på mitt X som är arbetslös, men som vägrar hjälpa mig öht. Erbjöd mig toch med att BETALA honom för att passa hunden under mina långa dagar, men trots att han inte har någon inkomst så vägrar han (troligtvis för att "straffa" mig..att hunden är den som lider av det skiter han i..)

hjälp?

Sv: Omplacera?

Du kanske kan skaffa dagmatte :) Någon som bara kan vara med hunden på dagarna och ta lte promenader. Så räcker det om du aktiverar lite eller tar en lånpromenad när du kommer hem :)

fast det är nog ganska orimligt med tanke på hennes ekonomi tyvärr :( stackarn. om hon inte hittar nån sjukskriven som älskar hundar och vill ta hand om den bara för att den älskar hundar och bara vill ah en symbolisk summa. men de växer ju inte på träd direkt.
och det lär inte vara kul och omplacera den då den är av en ras som ofta får vandra till och från folk mest hela tiden. jag skulle må skitdåligt av att omplacera min amstaff när jag vet hur folk är. säljer för minsta lilla för att dom inte har tid eller att hunden är krävande..

Du kan inte få lite hjälp på dagarna då med aktivering, promenader osv, så blir det lättare att fokusera på skolan?