ylvalill
Trådstartare
Känner mig så hemskt besviken och desillusionerad just nu så jag skulle behöva ha lite inspiration och uppmuntran. Jag och min man har i flera år nu letat efter en hästgård att köpa och det har verkligen inte varit enkelt. Ärver alla sina fina gårdar eller är ni hästgårdsägare helt enkelt bara rika som troll? *Avundsjuk* Både jag och maken tjänar hyffsat bra med pengar och säljer vi vårt nuvarande hus har vi i alla fall en någorlunda stor kontantinsats till en gård. Vi är dessutom beredda att pendla en ganska ordentlig bit till våra jobb, men ändå finns det inga gårdar till salu som vi rimligtvis skulle kunna köpa. Jag börjar ge upp hoppet.
Hur bär man sig åt för att hitta sin drömgård, helst utan att bli ruinerad på köpet..? Har precis hoppat av budgivningen på en gård med enormt renoveringsbehov efter att priset gått upp med över 40% från utgångspriset, och då är det ändå flera budgivare kvar. Suck, jag kan nog helt enkelt glömma det där med att kunna ha hästen hemmavid...
Hur bär man sig åt för att hitta sin drömgård, helst utan att bli ruinerad på köpet..? Har precis hoppat av budgivningen på en gård med enormt renoveringsbehov efter att priset gått upp med över 40% från utgångspriset, och då är det ändå flera budgivare kvar. Suck, jag kan nog helt enkelt glömma det där med att kunna ha hästen hemmavid...