Aionee
Trådstartare
Min 4åring har varit barfota hela sitt liv fram tills den 28/10 då han fått sina första framskor. Problemet är att nu när allting har fryst i hagen så är det extremt hårt och knöligt. Idag är det första dagen jag sett han reagera när det fryst till efter 2-3 dagar av plusgrader. Han står och försöker avlasta bakhovarna, håller upp de i luften skapligt högt som för att säga "aj aj aj". Bakhovarna är även varma, vilket inte framhovarna är. Men det är varken svullet eller varmt i något ben i alla fall, så det är tur det. När han går så lyfter han bakbenen på ett onormalt sätt. Alltså, han har ont i bakhovarna.
Nu till frågan, vad bör man göra? Han har aldrig haft skor på sig förr, det finns en mjukare del i en skogsdunge där maten är men inte är han smart nog att inte springa runt i tokgalopp och bocka och så och stanna vid det mjuka heller. Hovis kommer på tisdag om man skulle vara tvungen att sko han i bak också även om jag ogärna gör det (pga blodcirkulation i hovarna osv). Tycker så synd om han, han är verkligen en bebis när han har ont (lyfter genast upp benet om han så bara trampat sig och visar att det gör aj aj).
Nu till frågan, vad bör man göra? Han har aldrig haft skor på sig förr, det finns en mjukare del i en skogsdunge där maten är men inte är han smart nog att inte springa runt i tokgalopp och bocka och så och stanna vid det mjuka heller. Hovis kommer på tisdag om man skulle vara tvungen att sko han i bak också även om jag ogärna gör det (pga blodcirkulation i hovarna osv). Tycker så synd om han, han är verkligen en bebis när han har ont (lyfter genast upp benet om han så bara trampat sig och visar att det gör aj aj).