Ómi och Hrimur

O

OlleAtlas

Ómi från Stav och Hrimur från Jupitertorp!. Börjar redan drömma lite om hingstar till nästa år. Det här är två som jag blir en smula frestad av. Vad vet ni om de båda? Deras bedömningar och så har jag koll på men vet ni något mer?

Undrar

OA

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ómi och Hrimur

Hrimur vet jag inte så mycket om annat än de jag har läst och sett.

Ómi har ett fantastiskt lynne och är jättesnäll i hanteringen och med stona, han har hög dräktighet och lämnar välresta och ädla föl, ett tips är att kolla www.iaodenni.nu på Divas hingstföl:love: från ifjol med Ómi:)

... å andra sidan är inte mammastammen på det fölet det sämsta :angel:

Ta inte illa upp, men ETT föl gör inte hingsten. Åt något håll. Jag tror det blir svårt med såpass unga förmågor eftersom det inte ännu finns så många avkommor. Ett tips är att kolla "resten" av stammen och vad som är kommet därur.

Det enda jag vet om Hrimur är att han är grymt stor. Uttalat här på forumet av hingsthållaren fö.

... å andra sidan är inte mammastammen på det fölet det sämsta :angel:

Ta inte illa upp, men ETT föl gör inte hingsten. Åt något håll. Jag tror det blir svårt med såpass unga förmågor eftersom det inte ännu finns så många avkommor. Ett tips är att kolla "resten" av stammen och vad som är kommet därur.

Det enda jag vet om Hrimur är att han är grymt stor. Uttalat här på forumet av hingsthållaren fö.

Nej ett föl går inte att uttala sig om eller vad unga hingstar ger så jag håller helt med dig.
Jag har sett flera Ómi avkommor men jag tipsade till denna eftersom han finns med på bild.

Hrímur upplever jag som mycket flottare än Ómi. Fast Ómi har en väldigt stark stam på mamma Ólga sida. Ólgas ridegenskaper ligger på 8.76. Ómis mormor Hrina Vigdís fra Grandalen är ett av de bästa avelsstona i Sverige (http://www.skaneyland.nu/)
Men info om Ólga kan säkert Freyr ge dig. Hon red nämligen Ólga innan.
Jag skulle nog om jag var du akta mig för att titta allt för mycket på Ia och Dennis föl :p. De har helt enkelt en sånt bra stomaterial som gör att det nästa alltid blir riktigt bra oavsett vilken hingst de använder.

Hrímur har numera en egen hemsida http://www.hrimur.se/
Avkommor efter Hrímur kan du se på Nina Bergholtz hemsida http://www.himmelsrum.se/

Senast ändrad:

Tack alla för era svar. Ska kolla alla länkar och är det någon mer som vet ännu mer så blir jag så klart glad :bump::bump:.

OA

Hej
Har en avkomma efter òmi o ett 2:klass sto. Min häst är ett sto på 1 år, isabell med bläs, väldigt stor och välsrest med jätte bra lynne, inte fräck men inte rädd heller.

Jag vet inte så mycket om Ómi men Hrimur är helt klart den hingst jag skulle välja till mitt sto om jag hade ett :p :love:
Han känns så komplett. Otroligt bra ridegenskaper, supervacker och så SNÄLL och lätthanterlig. Underbar, tycker jag!

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Squie
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 855
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 478
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka