Du menar att om man är född trans, så är man trans fullt ut oavsett social kontext och det enda "botemedlet" är hormonbehandling och kirurgi?
Jag tror inte det är fullt så enkelt, vi har ju till exempel inte behandlat transpersoner så mer än knappt hundra år? Dessförinnan kunde vi inte, och jag tror ju att personer med könsöverskridande/transsexuella personligheter var lika vanliga för 200 eller 300 eller 5000 år sedan som de är nu. Och på något sätt har de ju överlevt (kanske finns det dessutom någon evolutionär fördel i dessa personlighetsdrag eftersom de fortfarande finns?). Det har helt enkelt funnits andra sätt att hantera saken - kanske genom att klä sig könsöverskridande (eller helt "gömma sig" i det motsatta könet) eller genom att söka sig till t.ex. skådespelaryrket (i Shakespeares England var alla skådespelare män, till exempel, och spelade alltså även kvinnliga roller). Och i vissa tider och vissa kulturer har könsöverskridande uttryck varit mycket mer accepterade eller till och med önskvärda. Titta på det manliga idealet från 1700-talet, det skulle vi idag se som väldigt feminint.
Så nej, jag ser inte att varken transsexuella som grupp eller några andra grupper står helt opåverkade av samhället vi lever i, det tycker jag vore väldigt konstigt.