Om trakhenerhingsten Munchhausen...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Är lite intresserad av Trakhenerhingsten Munchhausen, är det någon här som har någon erfarenhet av honom och hans avkommor ? Eller som är bekant med någon som har erfarenhet som kan höra sig för...

Finns det någon bra blodskombination ihop med honom ?

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Om trakhenerhingsten Munchhausen...

Vill bara tala om att Münschausen är den absolut snyggaste häst jag sett!! Har sett ett par avkommor( bara fyra-fem st) och det har alla utstrålning och karisma efter sin far.. Har en video på honom själv här och satt länge och funderade på att slå till med honom i år, men mitt sto är ett rent hoppsto, och han ren gångartshäst så jag väntar ett par år och hoppas att han finns kvar då, ekonomin hade lite med saken att göra också.. han är ju ganska dyr..
Men jag förstår om du funderar, han är mkt snygg, med en otrolig utstrålning och karisma, han ser ganska lättarbetad ut också, positiv till arbete och det är ju ingen nackdel..
Lycka till!!

Vad är det för video du har ?

Hälsningar Helen

Är nog en sån där video du kan beställa från Horse-Gate.

Jag (och en hel del andra) fick en video förra året på bl a Munchhausen och ett par av hans avkommor från Göran Svensson. Videon innehöll upptagningar på alla hingstar som han tar in sperma ifrån (bl a His Highness, Heraldik xx och Gribaldi).

Du kan säkert också få en video - ring Göran.

Munchhausen ser otroligt fin ut - har sett honom live i Danmark också.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 385
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 244
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: ameo
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 116
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka