Om stallchema

L

Lizzan

Tycker ni det är viktigt med stallchema.
Eftersom att det är ett diskutionsforum så ska jag inte skriva det som étt promblem för mig.....

Vi har en grind, ingen vill stänga, barnsligt men sant.
behövs det ett chema?
Det blir aldrig städat, jo men sällan som tur är så är hästarna i hage jämt, de gör ute året runt.
sadelvård,osv mycket blir när man hinner och vill liksom. som senast, hästarna hade blivit skodda, vi har dom i en box när hovslagarenär på G.....Och den fick ja mocka ur, de hade legat där i 2dagar...och stallet brukar vara höigt, bara som ett exempel...kan det behövas stallchema?
Har ni det???? ska man ta bort all skit från hagen ca i .v?

Oftast håller man ju rent för att man vill.

Eller så har man en stallägare som säger till när det behövs.

Har man varken eller kan nog ett städschema vara en god idé.

Att hålla rent och fint hör väl till allas trevnad! Om kommunikationen ej fungerar så vore väl ett stall/ordningsschema att föredra.
Att mocka ur hagen bör man väl göra om det samlas mycket ofta så sköter naturen om det men och hagen är liten och hästarna har "toa" och gör på samma ställe så blir det mycket så då skulle jag mocka ur för hur roligt är det att stå i skit upp över hovarna? och hur bra är det för hästarnas hovar!?

tack för svaret. "skit upp till hovarna" sa du.....jag har inte bett dom att skita där, just där. OCH HAGEN ÄR STOR NOG!

Ett stallschema låter som en bra idé. Dela upp sysslorna rättvist så ska det nog ordna sig. Om alla hjälper till och tar sitt ansvar ska ni nog få det att fungera!
MVH/Zanna

Liknande trådar

Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 216
Hästhantering Hästarna går i grunden ute 8 - 20 vintertid. Det kan bli 9 - 20 ibland, likväl som 9 - 21 eller för den delen 5 - 20 etc. 8 - 20 är...
Svar
17
· Visningar
1 819
Senast: Bonyana
·
Hästmänniskan Bakgrundsinfo: Jag har min häst i mormors stall - har varit där hela livet, dvs 19 år. Mormor är f.n. bortrest och jag samt grannarna...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 188
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar