Då är det dags att ha mer uppsikt över henne. Typ hela tiden. Hon får helt enkelt inte gå omkring fritt. Lite frihet under ansvar. Klarar man inte av att ta ansvar klarar man inte av friheten och därför begränsar du den så att hon inte kan ta sig friheten att kissa eller bajsa inne.
Om det innebär att ha henne mer i valphagen så är det så det får bli. Alternativt ha henne med överallt i huset där ni är. Hon får inte gå ifrån er och går hon ifrån er så öppnar ni dörren och skickar ut henne innan hon får fortsätta till vattenskålen eller vart det nu är hon är på väg.
Nya, lite hårdare, tag med henne och så ska du se att detta reder sig inom kort.
Jag tvivlar tyvärr..men önskar du har rätt. Vi har redan gjort det där. Valphagen är enda stället hon håller sig- men är den inte precis bredvid min säng (jag sover extremt lätt kan tilläggas) så funkar det bara om den hålls olagligt liten för förvaring och det känns inte kul att hon ska leva i bur i princip.. Inte i längden. Så fort hon inte sitter där gör hon ifrån sig.
Hon är redan med hela tiden där vi är, men hon är extremt skicklig på att sätta sig precis bakom ryggen på en, eller bredvid till och med. Kan låta osannolikt men hon är verkligen extremt snabb och om man tex lagar mat måste man ju röra om i en gryta eller så och tja då är det färdigt. Eftersom det knappt syns skillnad på henne när hon kissar eller bara sitter ner (mycket fluff..) så är det svårt.