Sv: Om ni vann 25 miljoner..
Kl
Kan knappt tänka mig summan, men jag hade börjat med att köpa en lägenhet och inreda den precis som jag vill ha den. Lägenheten ska vara modern och med altan, terass eller stoooor balkong som hunden kan vara fri och ledig på. Hade också köpt mig en liten sommarstuga i närheten där man kan bo när man behöver komma ifrån stan, där man kan ha trevliga och mysiga kvällar med umgänge och utefester samt närhet till bad och skog.
Hade gärna gått ner en del procent på jobbet, inte slutat helt, då jag vill ha kvar det sociala och medmänskliga mitt arbete ger ( inom psykiatrin).
Hade med gott samvete kunnat ge rätt person en ordentlig lön att leva på för att ta hand om min hund när jag jobbar och kanske bara behöver lite egentid för annat ibland. Hade nog i samma veva skaffat en hund till bara för att hundvakten redan här är löst, min nuvarande hund älskar sällskap och jag har all tid i världen att lägga på intresset när jag gått ner i arbetstid.
Resten av pengarna ( det borde vara en hel del kvar) har jag kvar och lever för. Och med lever för, menar jag att jag vill hjälpa andra också. Stöter jag på en medmänniska i en situation där den behöver hjälp, så hjälper jag.
En ensamstående mamma som lever knapert skulle jag gärna slänga till pengar så hon kunde köpa både kläder, leksaker, möbler mm och komma i fatt sig. En hemlös hade jag gärna hjälpt med att få sovplats, mat och kläder. En kompis som inte får pengarna att räcka till hade jag storhandlat åt det hon/ han behöver. En människa som har en dröm om något där bara pengar fattas och syftet är gott hade jag gärna hjälpt. Eller kanske ett rejält bidrag till ideella föreningar som engagerar sig i hemlösa, djur eller liknande. Jag brinner för så mycket att pengarna nog är slut nu