Sv: Om ni vann 25 miljoner..
Håller med. 25 miljoner kan vara groteskt mycket pengar, eller hyfsat blygsam summa helt beroende på vad man vill lägga pengarna på.
För min del skulle 4-5 miljoner gå enbart till att betala bostadslån och/eller CSN till mig sambo, mamma och syster.
Bil till mig, sambo, mamma och syster - nu är vi uppe i ca 2-3 miljoner beroende på bil. Mer om jag vill skämma bort med lyxbilar.
Mitt drömscenario skulle också vara en riktigt fin och utbildad häst av dyr ras typ PRE/frieser, fullserviceanläggning och tränare en gång i veckan, utprovad utrustning av toppenkvalitet, stor trailer - och dessutom skulle jag nog också anlita en medhjälpare/duktig medryttare som får betalt som kan hjälpa mig det första året eftersom det skulle vara min första häst.
Ponera att jag betalar allt ovan i förskott för ett par år - det blir säkert runt 6 miljoner inkl anställda och arbetsgivarskatter etc.
Sen skänke-delen: 5 miljoner till min syster som är ensamstående mamma, så hon kan köpa en större lägenhet (bil och körkort har hon redan fått
) och studera klart utan studiemedel.
3 miljoner till mamma. Hon är utbildad ekonom så hon har säkert bra koll på hur hon ska förvalta pengarna bäst så att hon kan gå ner på deltid och ägna sig åt sin största hobby: resor!
Hoppla... Nu vet jag inte riktigt hur mycket pengar det blir kvar till mitt köp av lyxig 6:a i innerstan, och lyxresan med släkt och vänner
En 6:a i innerstan i Stockholm går väl loss på runt 5 milj, då har jag enligt mina beräkningar nu spenderat 23 miljoner
2 miljoner kvar till antingen lyxresa, investeringar eller sparande. Visst hade jag kunnat lägga allt på mig själv, men det skulle kännas mycket mer tillfredsställande och lyckoframkallande att hjälpa min familj också.