Om man vill nå ett hundratal hund/kattägare

Mumin_79

Trådstartare
Finns det något register där man kan få tag i telfonnr någonstans för att göra en seriös kort marknadsundersökning. Detta är universitetsrelaterat så absolut ingen försäljning eller liknande.

Det står tomt i hjärnan :o

Kennelklubbar och så, deras information är väl skyddad kan jag tänka mig.Finns det någon annan stans man kan hitta just djurägare?

Mycket Tacksam för hjälp

Mumin

Sv: Om man vill nå ett hundratal hund/kattägare

typ 100 st kan u inte vara så svårt. Då kan ju besöka en hundutställning och går runt och fråga om de vill ställa upp.

typ 100 st kan u inte vara så svårt. Då kan ju besöka en hundutställning och går runt och fråga om de vill ställa upp.

Ja det är ju en bra ide :)
Bara det att jag skulle behöva få tag i olika slags människor med olika slags intressen. Alltså lite av varje så att säga. Kanska lite utställare, lite uppfödare men också bara vanliga hundägare som jag mitt i skogen i ingenstans :angel:

Alltså en större spridning på olika slags folk utan att behöva åka runt till en massa olika ställen.

Tack så mkt för din ide, jag ska spåna lite i det, kanske man kan åka till någon mässa eller skola :idea:

Mumin

Du hittar ju massvis med djurägare här på forumet ;) det är väl bara att fråga vilka som kan tänka sig att ställa upp och skicka iväg ett mail till dem?
Då lär du fått ihop en drös iaf.

Ja, som sagt, här finns ju massor av hund och kattägare, bara att fråga :)

Ja, som sagt, här finns ju massor av hund och kattägare, bara att fråga :)

Absolut :-)
Vi ska ha två slags marknadsundersökningar. En via forum och en via telefon och jag har hand om den delen på telefon :D Kanske för att jag är lite bias när det gäller forum. Buke är bra till allt eller hur :angel:

Så ska det sammanställas sedan.

Funderar på att ringa upp djurägare som annonserat på blocket :o

Tack snälla alla för bra tips.

Mumin

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 604
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 062
Senast: Lazio
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 856
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 573
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)