Om man ska vara ekonomismart, hur ska man bo då?

Sv: Om man ska vara ekonomismart, hur ska man bo då?

Något sådant skulle vi också vilja ha!

Huset igår var inget för oss, tyvärr, läget var jättefint, men även om vi inte behöver särskilt hög standard så vill jag iaf kunna duscha ordentligt... På't igen:cool:

Det har inte bott någon i huset sedan början på 80-talet, förvisso har de väl haft lite underhållsvärme på under tiden, men det har ju inte moderniserats alls.
Vad skulle det kosta att modernisera upp huset till en sådan standard att ni hade kunnat tänka er att bo där då?

Det kanske är så att även fast det blir en startavgift på det hela, så kommer det att bli billigare i längden ändå. Om ni kan tänka er att betala 5000:- i kallhyra någonstans så är ju det 60.000:- på ett år. Hur mycket får man i ert hus för 60.0000:-??

Hmm... Om man kan nöja sig med typ mulltoa och isolerar lite, så visst kan man göra det så att man kan bo där för kanske 100 papp. Jag är helt med på ditt resonemang, men jag tror inte min sambo köper det:D

Nu ska vi kika på nytt idag, och ett objekt på fredag och ev. ett i helgen. Hoppas mycket på det vi ska kika på idag, så håll tummarna för oss!

Parallellt med detta drömmer vi om den dära gården, gör planer och spenderar pengar i drömmen:D

KL

Har haft en dröm om att ha någet eget litet ställe där man så att säga betalar till sig själv. Men har för tillfället släppt den idén.

Jag bor nu i en hyresrätt, tvåa med normalstandard, inget lyx och tjusigt nybyggt, men duger gott för mig. Hyra på 3.900 plus hushållsel. Får ut ca 22.000 i månaden. Kan således spara mycket pengar om jag vill.

Har underbart vacker omgivning med bokskog eller rättare sagt park, kan promenera rakt ut i skogen, har 700 meter till Vänern med massa stigar, promenadvägar, klippor och sandstränder.

Har en kilometer till jobbet och 4 kilometer till själva stadskärnan. Jag är supernöjd med mitt nya boende! :love:

Nu blev det en lägenhet:) vi flyttar hemåt till våra rötter, vilket blir ekonomiskt på flera sätt, bland annat kan jag ha hästen väldigt, väldigt billigt. Det som inte blir ekonomiskt riktigt är att jag får pendla till jobbet, men förhoppningsvis kan jag åka kollektivt en del.

Så vi köper en helt ny lägenhet, BoKlok-område, förhoppningsvis väl investerat.

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 899
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka