Om man ska sluta ge ett kraftfoder?

RIA

Trådstartare
om man ska sluta ge ett kraftfoder, kan man sluta på en gång eller ska man skära ner på det under en tid varje dag och sen sluta?

hästen äter redan allt kraftfoder som den ska ha men ska sluta med betforen nu och inget annat foder kommer att byta ut betforen.

är det ok att bara sluta rakt av? :confused:

Sv: Om man ska sluta ge ett kraftfoder?

Man kan dra ner på det på direkten. Det är egentligen enbart när man ska öka en kraftfodergiva som man ökar långsamt.

Sv: Om man ska sluta ge ett kraftfoder?

okej, så bra :) för tanken var att ge sista betforen idag. har dragit ner lite under veckan ändå, men hade det behövts en veckas nedskärning så hade hon fått äta det i några dagar till.

tack för det snabba svaret!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 021
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
661
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka