om man har skrivit över en försäkring..

F

Fantasi

dvs inte nyförsäkrat utan att den nya ägaren tagit över den gamla försäkringen på hästen, har man någon karenstid på försäkringen då? och om en gammal skada (som uppkom då säljaren ägde hästen) visar sig, täcker försäkringen då?

om man har startat en ny försäkring så har man ju dels karens på hältor osv samt att skador som uppkommit före försäkringens början ej ersätts..

någon som vet?

Sv: om man har skrivit över en försäkring..

dvs inte nyförsäkrat utan att den nya ägaren tagit över den gamla försäkringen på hästen, har man någon karenstid på försäkringen då? och om en gammal skada (som uppkom då säljaren ägde hästen) visar sig, täcker försäkringen då?

om man har startat en ny försäkring så har man ju dels karens på hältor osv samt att skador som uppkommit före försäkringens början ej ersätts..

någon som vet?

Hej,
Ni slipper karensen om ni skriver över samma försäkring på nya ägaren. Men tecknar denne en ny, då är det karens.
//Jezz

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 710
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår