Om man åker bort en helg...

Sv: Om man åker bort en helg...

Jag brukar vara kattvakt åt min bästa kompis katt nån helg ibland,katten trivs bäst att vara hemma,den kan absolut inte åka bil,utan blir sjuk efter kanske 2-3 min och får panik,så då måste dom stanna,så dom kan inte ens skjutsa iväg han till någon när dom åker bort utan att han ska lida,så han blir hemma.

Jag har pojkvännen i annan stad ca 1 timmes bilväg från mig. Är där näst intill varje helg. Då tar jag helt enkelt med mig katten och han har inte misstyckt än. Litet pip första gångerna vi åkte bil, men nu ligger han som ett ljus i transportburen.

/Madde

Jag är alldeles för trött nu. Ett tag undrade jag som fan hur du fick in pojkvännen i transportburen?! :confused:

:p

Hahaha

det hade varit en syn att försöka få in två meter pojkvän i en transportbur för katt ;)

Nej, det är ungefär det jag börjar känna nu med. Det kanske inte är någon idé att ha en katt nu, utan vi får kanske skjuta upp det några år ist.

Vi måste inte åka bort så ofta egentligen, men min sambo har sin familj och sina vänner i en annan stad och vill försöka hälsa på så ofta vi kan eftersom han är väldigt familjekär och saknar sin familj mkt nu när han pluggar här i Sthlm. Han kan förstås åka dit ensam de flesta gångerna, men jag är extremt mörkrädd och har svårt för att bo själv under en hel helg så jag vill helst undvika det egentligen.

Klart ni ska kunna skaffa en katt även om ni reser bort mycket. :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Om en vecka är vi bortbjudna över helgen. Min man vill åka men jag tycker inte katterna är redo att lämnas ensamma än. De kommer då ha...
Svar
13
· Visningar
1 856
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 308
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar