Jag har ägt min häst i bara ett par veckor.
Han var skodd fram när jag köpte honom och hade gått skodd fram i två år.
Innan dess gick han barfota hela sitt liv (är 13 år gammal) och det gick bra om han bara hade boots när han reds.
De snodde honom för att de tyckte det var jobbigt att hålla på med bootsen varje gång man skulle rida.
Problemet nu är att han tappade sina skor innan helgen och jag hade ut hovslagare.
Hovarna hade trasats sönder när skorna ramlade så det fanns ingenstans att fästa nya skor.
Hovslagaren tyckte att vi skulle ha honom barfota och att det bör fungera eftersom han gått barfota tidigare.
Men han är så himla öm.
I hagen ömmar han inte alls (gräs och mjukt underlag), men jag måste gå över en grusväg för att komma till stallet och där ömmar han jättemycket.
Jag har provat att rida och gå med honom med boots och det går bra.
Men tror ni att han blir mindre öm med tiden?
Eller hur ska jag göra?
Hovis tror att det dröjer ett par veckor minst innan det går att sko honom.
Han var skodd fram när jag köpte honom och hade gått skodd fram i två år.
Innan dess gick han barfota hela sitt liv (är 13 år gammal) och det gick bra om han bara hade boots när han reds.
De snodde honom för att de tyckte det var jobbigt att hålla på med bootsen varje gång man skulle rida.
Problemet nu är att han tappade sina skor innan helgen och jag hade ut hovslagare.
Hovarna hade trasats sönder när skorna ramlade så det fanns ingenstans att fästa nya skor.
Hovslagaren tyckte att vi skulle ha honom barfota och att det bör fungera eftersom han gått barfota tidigare.
Men han är så himla öm.
I hagen ömmar han inte alls (gräs och mjukt underlag), men jag måste gå över en grusväg för att komma till stallet och där ömmar han jättemycket.
Jag har provat att rida och gå med honom med boots och det går bra.
Men tror ni att han blir mindre öm med tiden?
Eller hur ska jag göra?
Hovis tror att det dröjer ett par veckor minst innan det går att sko honom.