Om hästjobb

Sv: Om hästjobb

Jo visst finns det sånna jobb men det är inte så vanligt. Ridskolor har ju iofs oftast vit, avtalsenlig lön. Men stuteri vet jag inte :angel:
De flesta jobb på stuterier jag sett har handlat om logi och fickpengar=svart. Finns säkert undantag men MIN erfarenhet är att det är väldigt sällsynt med så "bra" löner som du nämnde. Ingen blir gladare än jag om du kan överbevisa mig :angel:;)

Ni som hade/har jobb med bra löner, tänker på Kamakazepiloten och lizan hur fick ni dessa jobb? Annons eller kontakter? Blir väldigt nyfiken eftersom jag försökt hitta dessa jobb men inte lyckats. Måste säga att det är väldigt roligt att läsa att det finns, det verkar gå på rätt håll i alla fall även om det går väldigt trögt. Majoriteten är fortfarande låga löner och svart, vad jag kan se i alla fall.

Btw har ni läst artiklarna ang. just detta i ridsport? Skitbra att dom uppmärksammar problemet!!!

Vart kan man söka hästjobb i norge`??? :)

Ingen aning faktiskt. Såg en annons om det för länge sedan och blev intresserad själv men just då kändes Norge som ett lite stort steg.
Överlag är det ju inte svårt att få jobb i Norge så många flyttar dit först och söker därefter jobb.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 494
Senast: Urigurien
·
Skola & Jobb Jag borde kanske ta det här med min handläggare på Arbetsförmedlingen, men jag tror att buke kan förklara lite bättre. Det brukar finnas...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 794
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 932
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: Grettir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama