V
varbolden
Är extremt less nu. Har haft detta problem länge... Mest i perioder. Och just nu är det en sådan period. Jag får skav mellan skinkorna efter ridning, alltså svidande, hemska vattenblåsor. Har flera ärr därbak för att dom hela tiden söker sig till nya ställen. Får varbölder/hårsäcksinflammationer osv i underlivet. Dom blir som stora knölar, ungefär som ärtor (innanför, ibland utanför huden). Och det är hur svårt som helst att sitta och rida på dom, gör sjukt ont, och man spänner sig och kan absolut inte slappna av..
Vad ska jag göra? Finns det nån undersalva eller nåt? Har läst runt lite här på buke om vissa med samma problem, men jag har inget av deras problem. Har sadlar som passar både mig och häst. Har haft olika sadlar och ibland kmr problemen, ibland inte. Har en rätt ny sadel som jag aldrig haft problemen med, men igår kom dom...
Det är inga problem med ridbrallor etc.
Får ofta vattenblåsorna när jag rider barbacka, och spec. när hästen ångar på lite för mkt i skritten och jag får sitta tillbaka.
Vad ska jag göra?? Detta funkar inte...
Vad ska jag göra? Finns det nån undersalva eller nåt? Har läst runt lite här på buke om vissa med samma problem, men jag har inget av deras problem. Har sadlar som passar både mig och häst. Har haft olika sadlar och ibland kmr problemen, ibland inte. Har en rätt ny sadel som jag aldrig haft problemen med, men igår kom dom...
Det är inga problem med ridbrallor etc.
Får ofta vattenblåsorna när jag rider barbacka, och spec. när hästen ångar på lite för mkt i skritten och jag får sitta tillbaka.
Vad ska jag göra?? Detta funkar inte...