Om du hade en hund som inte ville gå...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lilltigern
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 17 850
Sv: Om du hade en hund som inte ville gå...

jag skulle först tagit hunden till vet, för en hund som inte vill gå promenader är inte normal. om det inte var något fysiskt fel på den hade jag helt enkelt satt på halsband och koppel och börjat gå. sätter den sig på tvären håller jag kopplet sträckt så att det blir sådär lagom jobbigt, och sedan väntar jag ut. beröm när hunden börjar gå, men inte översvallande.

Min yngsta tycker att prommisar i "normalt" promenadtempo är det tråkigaste som finns, hon går långt bakom med kopplet mellan öronen och ser extremt uttråkad ut..

Till TS: När jag drog upp tempot på prommisarna så tycker hon att det är mkt roligare! Går kanske fem hundra meter och låter dom göra av sig sen "bär det av" med hunden vid min sida och hon bara älskar det:) Sedan så får dom tre, fyra hundra meter att göra det dom inte han när vi kommer tillbaks...

Hur går det? följer hunden med dig på promenader nu?

Hur fungerar det när h*n är lös? Vilka metoder har du provat sedan du startade tråden?

/Syrsa

Jag hade en gång hand om en welsh springer spaniel tjej väldigt ofta som ägarna väldigt sällan gick promenader med. När jag skulle ut ville hon INTE, men jag kompromissar inte om sånt så det var att ha en liten maktkamp de första 50 metrarna tills damen gav upp och började gå. DÅ blev det plötsligt jätteroligt och hon fick givetvis sitt beröm när hon tog för sig och ville framåt i kopplet.

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 961
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 913
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka