A
Ambra
Sv: Om du hade en hund som inte ville gå...
Min yngsta tycker att prommisar i "normalt" promenadtempo är det tråkigaste som finns, hon går långt bakom med kopplet mellan öronen och ser extremt uttråkad ut..
Till TS: När jag drog upp tempot på prommisarna så tycker hon att det är mkt roligare! Går kanske fem hundra meter och låter dom göra av sig sen "bär det av" med hunden vid min sida och hon bara älskar det
Sedan så får dom tre, fyra hundra meter att göra det dom inte han när vi kommer tillbaks...
jag skulle först tagit hunden till vet, för en hund som inte vill gå promenader är inte normal. om det inte var något fysiskt fel på den hade jag helt enkelt satt på halsband och koppel och börjat gå. sätter den sig på tvären håller jag kopplet sträckt så att det blir sådär lagom jobbigt, och sedan väntar jag ut. beröm när hunden börjar gå, men inte översvallande.
Min yngsta tycker att prommisar i "normalt" promenadtempo är det tråkigaste som finns, hon går långt bakom med kopplet mellan öronen och ser extremt uttråkad ut..
Till TS: När jag drog upp tempot på prommisarna så tycker hon att det är mkt roligare! Går kanske fem hundra meter och låter dom göra av sig sen "bär det av" med hunden vid min sida och hon bara älskar det